Mijn vriendin kan alleen in het weekend reageren op Hyves. Waarom kan ze dat door de week niet?

Nee, dit is geen grapje maar wel een vreemd 'probleem'. Mijn vriendin kan vanaf haar laptop door de weeks niet reageren op topics op Hyves. Zekan wel alles lezen maar dus niet reageren of nieuwe onderwerpen aanmaken.

We hebben al heel wat instellingen bekeken maar alles lijkt goed te staan. Ook haar Provider weet niet waardoor dit veroorzaakt wordt.

Wie weet raad ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Dit is theoretisch onmogelijk.

Kan zij vanaf een andere pc doordeweeks wel reageren? Zo ja dan heeft het te maken met een instelling op haar laptop. Zo niet dan is het duidelijk een probleem met haar hyves-account. Andersom kan je het ook testen. Kun jij met jouw hyves-account op haar laptop wel reageren dan is het geen probleem op de laptop maar een probleem met haar hyves-account.
Indien het probleem met haar laptop te maken heeft kan ik maar twee dingen bedenken. Gebruikt zij doordeweeks een andere internetaansluiting of heeft zij doordeweeks mogelijk een VPN-verbinding voor haar werk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep..systematisch testen en uitsluiten.
Dat is mogelijk als dat zo is ingesteld in b.v. een proxy server o.i.d.

Toegevoegd na 1 minuut:
B.v. als de internetverbinding via een werkgever loopt. Er zijn ook bedrijven waar niemand op Hyves kan of waar na 18:00 het Internet op slot gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het altijd bere-interessant als computers iets doen wat je niet zou verwachten. Zo ook bij dit probleem.

In het algemeen kun je ervan uit gaan dat men bij Hyves hun product door en door kent, en dat het dus niet aan die instellingen zal liggen. Ik zou zeggen dat het dus aan de computer moet liggen en het enige dat ik dan kan verzinnen is dat het een laptop van de zaak is en dat daardoor bepaalde interacties op sites worden geblokkeerd. Dat is dan wel heel slim ingesteld, meestal worden gewoon hele sites op een blacklist gezet en kun je ook de inhoud niet bekijken. Is het een computer van de zaak?

Zoniet... Zou ik inderdaad, zoals vorige antwoorder heeft aangegeven, proberen de oorzaak systematisch te achterhalen. Kan ze wel inloggen op een andere computer in hetzelfde netwerk? Op een andere computer buiten het netwerk? Kun jij doordeweeks inloggen op haar laptop, op Hyves? Kom je er zelf niet uit, dan kun je de antwoorden op die vragen hier posten en dan kunnen we met je meedenken.

Succes met dit bizarre probleem!

Toegevoegd na 2 minuten:
Waar "vorige antwoorder" staat, moet inmiddels "John1969" staan (stop de tijd! ;)). Wat is iedereen hier toch snel!