Mijn pc is erg langzaam, hoe kan ik dit verhelpen?

Mijn pc is windows vista en is erg langzaam, vooral met internet. Hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets meer info omtrent de toestand van uw pc gaarne.

Het beste antwoord

Je kunt het beste eerst onnodige bestanden/programma's verwijderen, daarna schijfopruiming er doorheen, daarna doe je schijfdefragmentatie, en dat doe je 2x per maand

Dan houdt je je pc/laptop snel.
Bovendien is het handig elke maand een volledige scan te doen met je antivirus-systeem, zodat de optie virus is uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als het een nieuw verschijnsel is is er kans dat je een virus of spyware hebt geinstalleerd. Een virusscanner (eventueel online, zie bron) kan helpen.

Waarschijnlijker is dat je gewoon zoveel 'handige' programma's hebt geinstalleerd dat er nauwelijks geheugen meer vrij is.

Voor beide gevallen helpt een nieuwe installatie van windows en alleen de programma's die je echt gebruikt.
Maak wel eerst een back-up!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google Chrome downloaden, Windows 7 er op zetten, nieuwe computer kopen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schijf leeg maken en defragmenteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Software die je niet meer gebruikt verwijderen, internet explorer cache legen, het programma ccleaner gebruiken, defragmenteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je pc traag is is een van de meeste voorkomende problemen die je ooit wel zult tegen komen

maar de oorzaken daarvan zijn zo divers dat we daar echt niets van kunnen zeggen zo out of the blue
misschien te weinig geheugen ?

laat ik even aannemen dat je echt nix raar qua virussen malware ,scareware ,spyware etc etc op je pc hebt dat er eigenlijk niet op hoort
probeer dan eens onderstaand programma
te downloaden te installeren en te laten scannen en opruimen
als hij daarna nog steeds traag blijft kan je eens een kijkje op de tweede link nemen
capthavoc
12 jaar geleden
defragmenteren- cc cleaner- software verwijderen wat je niet gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer een je windows te Updaten naar Windows vista service pack 2 heb dat zelf gedaan en hij werkt nu veel beter

Ook kan je Google chrome installeren

daar mee kan je sneller surfen

Firefox 4 is ook wel snel

Heb zelf voor keur voor Firefox omdat ik vindt dat ze goede Adds hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
formatteren is de beste oplossing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb je een link van Windows voor het optimaliseren van Windows Vista.