Ik ben al heel lang niet meer actief op Twitter. Hoe komt het dat ik nog steeds volgers krijg???

Ik heb ooit eens een twitter account geopend. Daarna heb ik er nooit meer iets meegedaan.
Ik weet zelfs mijn wachtwoord en mijn gebruikersnaam niet meer.
Toch kreeg ik vandaag weer een volger....
Hoe kan dat??? Is dat spam of zo???

Toegevoegd na 13 uur:
Mijn vraag was niet bedoeld als klacht.
Ik vroeg het me gewoon af.
Want ik schreef helemaal geen tweets, dus ik dacht: wat valt er dan te volgen???
Maar gisteren heb ik mijn account opgeheven... Ik heb toch niets zinnigs te melden (op Twitter)
:-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Vaak zijn het bedrijven/personen die hopen dat jij hen ook gaat volgen, dat is de enige reden waarom ze jou volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, da's de commercie die Twitter heeft ontdekt! Ze 'volgen' jou met slechs één bijbedoeling: Geld....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad ze hopen dat jij ze gaat volgen en op die manier krijgen ze meer promotie. Waarschijnlijk zullen een aantal van die bedrijven vanzelf stoppen met volgen zodra ze zien dat jij ze niet volgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal het je nog sterker vertellen: ik ben nooit op Twitter actief geweest en toch kreeg ik followers nadat ik daar een account had aangemaakt. Ik kon dat ook alleen als een vorm van spam betitelen. Zoals elke dienst die populair wordt helaas ook een of andere vorm van misbruik aantrekt.

Dat was voor mij een reden om dan maar mijn Twitter-account te laten opheffen. Ik had vooral een account aangemaakt zodat je mensen kunt volgen. Maar als je direct anderen krijgt die jou (voor niets) gaan volgen dan is voor mij de lol er snel af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom iedereen klaagt over deze nieuwe volgers. Twitter werkt als volgt: jij blijft op de hoogte van de mensen die jij volgt. Je ontvangt dus geen tweets van mensen die jou volgen.

Je kunt inderdaad gevolgd worden door marketeers. Er zijn zelfs bedrijven die zich specialiseren in het volgen van "een doelgroep" voor andere bedrijven.

Maar als je daar last van hebt, kun je je Twitter-account eenvoudig afschermen. Ga daarvoor naar "Settings" en selecteer "Protect my Tweets". Anderen kunnen jou dan alleen volgen als ze toestemming hebben.

Nogmaals, je hoeft je volgers niet terug te volgen. En als met "spam" de mailtjes van Twitter wordt verstaan over nieuwe volgers, zet die mailtjes dan uit. (Ook dat kan.) Of verwijder je account. Problemen opgelost. ;-)