mag ik, wanneer ik een webshop open, spullen van anderen merken, webshops en winkels verkopen?

Dus stel: ik koop bij andere webshops en winkels spullen in, bijvoorbeeld in Japan, Amerika enz. En verkoop ze vervolgens op mijn webshop voor een hoger bedrag. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (3)

Ja dat mag. Hou er wel rekening mee dat je invoerrechten moet betalen als je inkoopt in Amerika en Japan. Het is meestal goedkoper om je voorraden direct van de fabrikant in te kopen. Moet je ook invoerrechten betalen, maar dan hoef je die andere webshop niet te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat mag. Toen de iPad nog niet in Nederland leverbaar was, hebben vele webwinkels die dingen uit Amerika gehaald en hier voor hoge bedragen verkocht. Nu ze wel in NL leverbaar zijn, kost de goedkoopste €499,-. Toen ze grijs werden geimporteerd kostte de goedkoopste €799,-.
Dat kun jij dus ook. Alleen is de iPad iets wat veel mensen wilden hebben, ook voor de hoge prijs. Nu is het aan jou om producten te vinden die als warme broodjes over de toonbank gaan. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, alleen ik zou er wel voor zorgen dat je winst maakt en natuurlijk begrijp je dat je niet in 1x 20dozen met lego moet kopen, koop pas dingen als je klanten hebt die iets bestellen. Als je Bijv. 1doos hebt die je moet kopen voor 10euro verkoop het dan voor 11-12 euro dan heb je wints