Bestaan er online werelden, waar je een online leven kan leiden?

Bestaan ervan die spellen waar je een eigen wereld leeft met huis enzo? en wat zijn dan die sites? Je hebt ze wil heel vaak in tv programma's maar ik kan ze nooit vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
5.6K

Het beste antwoord

Twee sites die wellicht aan je omschrijving voldoen.

Habbo Hotel
Second Life
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Bouw je eigen boerderij en schop het tot superboer!

http://www.farmerama.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Habbo hotel is leuk. Maar mijn dochter speelt sunnieday.net
Sunnieday is net zoals habbo maar bij sunnieday krijg je gratis credits
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Second Life, daar woon ik al meer dan 4 jaar. Ik heb er samen met m'n partner een eigen tropisch eiland. We gaan heel veel naar life concerten, waar echte artiesten optreden via een stream. Je kunt daar alles wat je wilt, en meer.

Er zijn bv ook roleplays, zoals met zeilen of motorfietsen, je kunt er vampier worden, piraat, middeleeuwer, elfje en furry (katmens), of gewoon een hedendaags mens. Je kunt spelletjes doen, zoals vissen, op fruitautomaten, enz enz. Wat je maar kunt verzinnen of wilt kun je in SL doen!

Je kunt een boot aanschaffen en varen gaan, een vliegtuig kopen, een motorfiets. Een tour maken in een luchtballon. Je kunt er ook op vakantie, naar bv de piramides van Mexico, de Chinese Muur, Venetië, Londen, Parijs, Amsterdam en nog heel veel meer.

Sommigen zijn handig in bouwen en beginnen een winkeltje. Of je begint een club, of je zoekt een baantje om Linden dollars te verdienen.

Kijk eens op youtube naar Second Life en je vindt ontzettend veel machinima's (filmpjes) die je een beeld geven van wat er allemaal is/kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet je er voor betalen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, SL is helemaal gratis. Alleen als je iets wilt kopen in world heb je Linden dollars nodig, maar die kun je ook verdienen door bv een baantje te zoeken, of dingen te verkopen enz.
Second Life is een PC spel waarbij je in principe alle kunt in een virtuele wereld. Er is virtueel geld, landen, eilanden, huizen, bedrijven, etc. je kunt jezelf een uiterlijk geven, huizen bouwen, etc. je kunt zelfs spulletjes in die wereld verkopen en kopen (economie). Zeer uitgebreid.

Habbo Hotel is een voorbeeld van een website waar je je eigen avatar kunt aanmaken en rond kunt lopen en chatten.

Playstation Home is een virtuele wereld on de PS3. Je kunt jezelf een uiterlijk geven, je huisje inrichten, en rondlopen en chatten met medebewoners.

The Sims is een enorm populair spellenreeks(PC) waarbij je je eigen virtuele personage of zelfs gezin een eigen huis moet geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die bestaan zeker. Second Life is een heel goed voorbeeld, en voor kinderen Habbo. Maar pas op: mensen kunnen zich anders voordoen dan dat werkelijk zijn. Ze zeggen bijvoorbeeld dat ze iemand van 20 jaar zijn en dat ze je in het echt willen ontmoeten, terwijl er iemand van 50 achter zit. Ook moet je oppassen dat je er niet verslaaft aanraakt dat je er heel veel geld aan gaat uitgeven. Maak dus een goed onderscheid tussen virtueel en real life.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van deze 2 heb ik (zeer) goede reactie's ontvangen: IMVU en Second Life
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf IMVU, daar heb je inderdaad een huis en kan je naar andere werelden gaan. Dat zijn chatrooms. Het is allemaal in 3D dat wel..

www.imvu.com

Je moet het programma wel eerst downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Project Entropia en Second Life zijn twee grote spelers op dit gebied. Een beetje Sims achtig maar dan online. Second life is meer dagelijks en Project Entropia is futuristisch. Verder komen ze op hetzelfde neer.