Waarom gaat de tijd zo snel als je aan het computeren bent?

Althans ik ervaar dat wel zo en als ik het vraag aan anderen beamen ze dat.

14 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

Daar is inmiddels een term voor in het Engels: 'flow'.
Wanneer je zo 'in' een activiteit zit dat je alles om je heen vergeet inclusief de tijd, zit je in 'flow'.
Dit zijn overigens de meest ontspannen en gelukkigste momenten van de dag voor een mens.
Ik heb het vaak met schilderen, het lezen van een spannend boek, pianospelen.
Maar je kunt het ook hebben als je lekker zit te computeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Daar kan ik me het meest in vinden, bedankt!

Andere antwoorden (6)

'Time flies when you're having fun', en blijkbaar vinden we computeren met name leuk. De clou zit hem vaak een beetje in het 'opvullen' van wachttijden met een beetje browsen, een beetje klikken, een beetje lezen .....ongemerkt passeert er zo een heleboel tijd, en heb je uiteindelijk bijna niks gedaan. Ik moet soms tot mijn schrik constateren dat ik voor mijn gevoel een half uurtje echt actief (typend, zoekend) achter de computer heb doorgebracht en dat het dan al weer ruim een uur verder is. Vreemd genoeg duurt de tijd met andere hobbies veel langer, vermoedelijk omdat je toch meer actief bezig bent, of langer met éen activiteit. De voortdurende afwisseling maakt dat het zo snel lijkt te gaan, zonder dat je echt al die tijd even nuttig besteed.
Heel veel nutteloos klikken van tabblad naar tabblad om te zien of er mail is, of er ergens een reactie op is (niet alleen hier hoor), of er nieuws is, effe een spelletje (vreet ook tijd), allemaal dingen die veel meer tijd vergen dan je denkt, maar omdat het steeds hele korte 'wachttijden' zijn, líjkt het veel korter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar! En het is ook de reden dat ik géén internet verbinding heb op mijn slaapkamer.
omdat je het leuk vind om te computeren en er dan zo in op gaat dat de tijd voorbij vliegt.
als je iets leuks doet lijkt het altijd dat de tijd erg snel voorbij gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het je wel eens opgevallen dat je wordt "opgeslokt" door de monitor (ook wel PC).
Je gaat ook letterlijk voorover leunen met je gezicht dichter bij de monitor.
Hij probeert je op te eten. Je raakt in een soort van trance. Geen enkel besef van tijd en plaats. Het is jouw wereld waar je in beland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je vraag heel goed.
Ik denk ook dat het inderdaad te maken heeft met dat je het naar je zin hebt, als ik bijvoorbeeld lekker aan het internetten ben, vliegen de uren ook voorbij.

Het heeft ook te maken met interesse denk ik, in mijn geval wel, ik gebruik het internet voornamelijk om mijn kennis over bepaalde onderwerpen te vergroten, interesse dus.

Dan vliegt de tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat je helemaal in je eigen wereld zit ( of in de computerwereld ligt eraan hoe je het wil zien),omdat je het leuk vind en omdat er meestal relatief weinig gebeurd. Als er veel gebeurd heb je altijd het gevoel dat er meer tijd overheen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd gaat niet sneller dan bij andere bezigheden,dat lijkt alleen maar zo! Bij alle dingen die je leuk vindt om te doen lijkt het inderdaad veel te snel bed (of andere) tijd te zijn!

Peter.