Internetverbinding alleen lokaal

Ik heb al twee dagen geen internet. Er staat geen wereldbolletje bij de interneticoontjes. Bij verbinding staat dat dat uitstekend is, maar er staat bij 'alleen lokaal'. Wat kan ik daar aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou... Ze hebben al vanaf het begin forse problemen.
capthavoc
13 jaar geleden
zit je kabel mischien los ?

Het beste antwoord

Om te beginnen kun je op je PC het network and sharing centrum openen en vervolgens klikken op de link van je netwerkverbinding. Je krijgt dan een venster met twee tabbladen te zien. Op het tabblad dat je standaard te zien krijgt zit een knop herstellen. Die moet je aanklikken. Je PC probeert dan de instellingen opnieuw te maken.

Wanneer dit niet helpt, kun je je modem herstarten. Nadat dat gebeurt is, je router herstarten. Vervolgens bovenstaande nogmaals uitvoeren.

Wanneer ook dat niet helpt heb ik meer informatie nodig. Om te beginnen een aantal gegevens van het tweede tabblad van de netwerkstatus:

Ip-adres, netwerkmask, standaard gateway, dns-servers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je netwerkverbinding bestaat dus wel, maar je gateway is waarschijnlijk offline. Reset je router en je modem....