Hoe kan je je wificode vinden als het niet op de router staat of in 1 van de brieven?

Hoi,

Ik ben het wachtwoord van de wifi kwijt. Hoe kan je het vinden als het niet in een van de brieven staat of op de router?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Antwoorden (2)

Inloggen op de router door de naam of IP adres van het apparaat in je browser in te voeren (ik neem aan dat de router nog wel werkt en is aangesloten). In het routermenu kun je vervolgens het wachtwoord opnieuw instellen.

Ook kun je het standaard wachtwoord bij de leverancier/provider opvragen en de router resetten met een knopje op de router.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"In het routermenu kun je vervolgens het wachtwoord opnieuw instellen." Ik denk dat opnieuw instellen pas kan als je ingelogd ben en dan moet je wel het wachtwoord weten....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gewoon via ethernetkabel aansluiten, dan hoef je niet op het draadloze netwerk in te loggen. Maar is wel handig om dat er bij te vermelden idd.
paulus811
7 jaar geleden
Roquetrader, toegang tot de router is iets anders dan de wificode.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@paulus811 Klopt (en dat snappen we ook) maar als de vrager enkel via Wi-Fi toegang zou kunnen krijgen (of probeert te krijgen) tot de router heb je nog wel het probleem dat je niet eens toegang kan krijgen tot de router, als je niet ingelogd bent. Handig is het dus om een ethernetkabel te gebruiken. Dan omzeil je het probleem met het wi-fiwachtwoord en kan je direct toegang krijgen tot de router (nou ja als je de routertoegangscode hebt of kent, want dat is natuurlijk altijd het volgende obstakel). Bij Ziggo-modemrouters is het dacht ik vaak:
Ziggo
ww: draadloos Echter als de vrager nog ingelogd is, is er geen probleem.
paulus811
7 jaar geleden
Ik ben er niet vanuit gegaan dat er geen wifi verbinding meer zou zijn, maar dat zou kunnen. In dat geval zou een ethernetkabel kunnen werken, al moet je dan niet zoals ik en geen ethernetkabel hebben en werken op een Macbook pro laptop die niet eens een ethernetaansluiting heeft (en ik ben te belazerd om een verloop Thunderbolt>Ethernet te kopen). Het zijn allemaal veronderstellingen en zolang passie27 niet meer info geeft zullen we zaken moeten aannemen. Hij of zij mag de situatie verder verduidelijken.
Hi, wat je ook kan doen is een WiFi key recovery op je telefoon downloaden daar staan alle codes op die je hebt gebruikt hiervoor moet je telefoon wel rooted zijn geloof ik
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
wat is 'rooted'?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Rooting_(Android_OS)
Toegang verkregen tot "root".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het antwoord klopt, maar het is niet bekend of de vraagsteller een Android-smartphone heeft (want alleen die kunnen geroot worden) en of de vraagsteller überhaupt met zijn smartphone is ingelogd op het netwerk.