Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is kloksnelheid relevant voor muziekproductie )FL studio?

Ik twijfel of ik een ryzen 7 4800u of 4800h ga aanschaffen. Ze hebben nagenoeg dezelfde single core prestaties, maar de 4800h heeft een hogere kloksnelheid. Is dit belangrijk voor muziekproductie of kan ik kloksnelheid buiten beschouwing laten voor mijn overweging?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt beter voor de AMD Ryzen 7 4800U gaan die gebruikt max 15 watt en de AMD Ryzen 7 4800H is sneller en gebruikt max 45 watt maar als een laptop te heet wordt dan is de AMD Ryzen 7 4800H net zo snel dan de AMD Ryzen 7 4800U.

https://www.cpubenchmark.net/compare/AMD-Ryzen-7-4800U-vs-AMD-Ryzen-7-4800H/3721vs3676
System requirements
FL Studio requires a 2 GHz AMD or Intel Pentium 3 CPU with full SSE1 support. It requires 2 GB of free disk space and 4 GB of RAM is recommended. The website states that "the more powerful your CPU, the more instruments and FX you can run."

kloksnelheid wordt minder bij veel hitte, als de cpu goed ze warmte kwijt kan werkt die altijd maximaal ( een desktop kan een cpu veel beter koel houden. )

muziek programma gebruiken niet veel cpu.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik had de benchmark al eerder vergeleken en het viel mij dus op dat de single core performance nagenoeg gelijk is. Toen vroeg ik mij af of, desondanks het feit dat single core performance gelijk is, het belangrijk is om naar de kloksnelheid te kijken voor muziekprogramma. Weet jij dit toevallig? I kan het nergens op internet vinden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding