hoe kan het dat de ps/2 aansluiting naar usb aansluiting niet werkt?

sinds een poos terug heb ik zo "ouderwetse" balletjesmuis gekocht, dit omdat ik niet kan wennen aan die lazermuizen. Zoals je dan wel weet hebben die oude muizen nog een ps/2 aansluiting, die mijn laptop niet beschikt. Hiervoor heb ik zo'n verlenging voor gekocht die de aansluiting van ps/2 in kan steken en aan de andere kant is het dan een usb die je dan in de laptop kan steken.
Maar dan steek ik die in mijn laptop maar er gebeurd niets, laptop geeft geen melding van nieuw apparaat aangesloten zeg maar..
Misschien weet iemand een oplossing hiervoor of hoe dit kan??

Ps: mijn laptop is een HP Pavilion dv6000 (misschien dat dat helpt?)

Alsvast heel erg bedankt :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je het BIOS van je Laptop nog niet ingesteld om een in / uitvoer apparaat wat gebruik maakt van USB te detecteren . Dat doe je door eerst het BIOS op te starten door op F1 of F2 of F10 te drukken tijdens het opstarten , dit doe je repeterend totdat er iets in de zin van entering Bios setup . Je krijgt nu de instellingen te zien van de Laptop .Ga met de pijltjestoets naar "advanced " als het goed is staat daar een onderdeel met USB ( ik weet niet welke BIOS je hebt dus leg ik het op deze manier uit ) Als daar staat ; USB function DISABLED dan selecteer je de optie met je pijltjestoets en druk dan op ENTER . Selecteer in het menu dat verschijnt ENABLED en druk op ENTER . Sluit nu je BIOS af door op ESCAPE te drukken . In het scherm dat nu verschijnt staat "Save and exit Setup ? Y/N . druk op ENTER en je PS2 muis werkt .
Succes .