Waar moet ik op letten bij het kopen van een webcam?

Ik wil graag Skypen met een familielid die in het buitenland woont.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

Zorg dat hij door jouw besturingsysteem wordt herkend, staat er meestal bij bijv alleen voor winxp of vista. Daarbij is de resolutie van belang voor de scherpte van het beeld. Hoe hoger de resolutie (vga, 1MegaPixel, 2 MP, 3MP) hoe scherper het beeld, maar ook hoe hoger de prijs.
Als je hem alleen voor Skype gaat gebruiken en niet teveel wilt betalen is 1megapixel al voldoende.

FaceTracker is dat de camera je hoofd volgt als je op je plek beweegt, hartstikke leuke functie maar totaal overbodig want je zit toch voor je scherm om de andere persoon te kunnen zien... + daarbij brengt die functie de prijs ook weer omhoog.

En daarbij moet je even nadenken of je hem ook voor je laptop wilt kunnen gebruiken want sommige webcam's kun je op de rand van je laptop scherm zetten. Wanneer je dit niet hebt kun je hem natuurlijk ook gewoon naast je laptop zetten... het is maar net wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De snelheid van je internetverbinding is van veel meer belang dan de kwaliteit van je webcam...

Koop er een, laat je mooi voorlichten... Een face-tracker is wel geinig en zou ik erbij nemen... Verder is de kleur en uitvoering net zo belangrijk als de werking, want de werking is toch wel voldoende altijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is een face-tracker?
Ik heb zelf altijd een webcam van Logitech, perfecte kwaliteit en goed te gebruiken met Skype.
Kijk maar eens naar deze camera, daar kun je ook meer informatie vinden;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
logitech is inderdaad een goeie..
Ik heb meer dan 1000 fotos ermee gemaakt :-). Oh ook handig, is zo een screen recorder.. Kun je skype-gesprekken opslaan..
Ik ben het met Tom eens dat je het beste een Logitech kunt kopen. De Consumentenbond testte ook een Logitech als beste.