Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik 70% alcohol ketonatus gebruiken voor reinigen cpu?

Kan ik hiermee oude koelpasta weg/schoon vegen op mn cpu?

Las dat je 97% kon gebruiken, wasbenzine enz

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geen probleem om het met 70% alcohol te doen, spiritus kan eventueel ook. Ik zou wasbenzine in het gootsteenkastje laten staan, je hebt een ontvetter nodig. Begin gewoon met een wattenstaafje er voorzichtig opbrengen en een roerende beweging maken zodat de pasta weer wat vloeibaarder wordt en dan met een keukenrol o.i.d. eraf vegen er desgewenst de stappen herhalen totdat de CPU weer blinkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Beter van niet, want dat spul bevat nog 30% water. Een druppeltje ervan kan kortsluiting veroorzaken als het aan de onderzijde van de cpu terecht komt. Beter is 96% pure ethanol of isopropylalchohol.

Toegevoegd na 51 seconden:
Wasbenzine is niet aan te raden, want dat is niet altijd even puur. Een vettig laagje dat achterblijft wil je waarschijnlijk niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een druppeltje ervan kan kortsluiting veroorzaken als het aan de onderzijde van de cpu terecht komt. Je reinigt de CPU niet onder spanning dus van kortsluiting kan geen sprake zijn als je maar lang genoeg wacht, bovendien gebruik je heel weinig van het spul. Dus ik zeg ja, je kunt hiermee de CPU ontdoen van koelpasta

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding