kan ik 70% alcohol ketonatus gebruiken voor reinigen cpu?

Kan ik hiermee oude koelpasta weg/schoon vegen op mn cpu?

Las dat je 97% kon gebruiken, wasbenzine enz

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
6.4K

Het beste antwoord

Geen probleem om het met 70% alcohol te doen, spiritus kan eventueel ook. Ik zou wasbenzine in het gootsteenkastje laten staan, je hebt een ontvetter nodig. Begin gewoon met een wattenstaafje er voorzichtig opbrengen en een roerende beweging maken zodat de pasta weer wat vloeibaarder wordt en dan met een keukenrol o.i.d. eraf vegen er desgewenst de stappen herhalen totdat de CPU weer blinkt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Beter van niet, want dat spul bevat nog 30% water. Een druppeltje ervan kan kortsluiting veroorzaken als het aan de onderzijde van de cpu terecht komt. Beter is 96% pure ethanol of isopropylalchohol.

Toegevoegd na 51 seconden:
Wasbenzine is niet aan te raden, want dat is niet altijd even puur. Een vettig laagje dat achterblijft wil je waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een druppeltje ervan kan kortsluiting veroorzaken als het aan de onderzijde van de cpu terecht komt. Je reinigt de CPU niet onder spanning dus van kortsluiting kan geen sprake zijn als je maar lang genoeg wacht, bovendien gebruik je heel weinig van het spul. Dus ik zeg ja, je kunt hiermee de CPU ontdoen van koelpasta