Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn geheugen in mijn desktop uitbreiden?

Momenteel zit er 2 GB geheugen in mijn desktop. Ik wil overstappen van Windows XP Pro SP3 naar Windows 8.1. Tegelijkertijd wil ik een SSD HD steken en mijn TwinMOSS geheugen PC2-5300 1 GB U-DIMM/CL5 (2x) uitbrieden met 2 x 1GB. Moet ik exact dezelfde modules aanschaffen/zoeken of kan ik iets anders proberen? Zoniet waar vind ik nog die TwinMOSS modules?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
412

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hallo!

Je kan je geheugen uitbreiden door een virusscan te installeren, en die te laten scannen. Ik raad Advanced System Care (7) aan. Of je kan eventuele overbodige programma's verwijderen. Óf, een harde schijf aansluiten, en daar bijvoorbeeld foto's op te zetten.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Groet, MoosMas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een virusscan neemt alleen maar meer geheugenruimte in. Tools als advanced system care knoeien bovendien zoveel met het systeem in een poging het 'op te ruimen' dat het in werkelijkheid vaak trager wordt! De beste methode om je systeem op te ruimen is m.b.v. CCleaner en dan alleen op te verwijderen bestanden te laten scannen (niet op het register, dat maakt een marginaal verschil, dus niet het risico nemen dat CCleaner daar iets teveel verwijdert). Wat beveiliging betreft zit je goed met een antivirus (best norton of avira), een firewall (best zonealarm of comodo), up to date software (secunia psi) én een goede backup (acronis). Of nog beter: gebruik linux en je hebt alleen die backup nodig, voor de firewall en updates zorgt het systeem dan zelf en een antivirus is niet nodig!

Andere antwoorden (1)

Ik zou kijken of je nog een versie van windows 7 pro kan vinden. De nieuwe gui van windows 8.1 is namelijk niet gemaakt om productief te werken. En dat is toch de bedoeling van een pc?

Goed, dat geheugen. Waarschijnlijk draait dat op dualchannel waarin nu al reeds 2 identieke modules zitten. Dat wil zeggen dat de vrije geheugenslots op je moederbord op een ander kanaal zitten en je daar ook andere geheugenmodules in kan stoppen. Deze hoeven dus niet identiek te zijn aan degene die er nu inzitten. Je kan best wel 2 geheugenmodules toevoegen en aangezien deze wel samen op een kanaal gaan zitten is het belangrijk dat de 2 geheugenmodules die je aanschaft wél identiek zijn!

Controleer ook de specs van je moederbord! Want de aan te schaffen geheugenmodules moeten daar uiteraard compatibel mee zijn!

Een ssd kan je gewoon aansluiten op een satapoort van je moederbord. In het bios instellen dat van deze nieuwe schijf geboot moet worden en het besturingssysteem en de software op de ssd installeren. De harddisk overhouden voor data.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding