Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke pc builder is het best?

Ik wil graag zelf een pc samenstellen, maar weet niet waar ik dat het beste kan doen qua prijs/kwaliteit. Heb ongeveer 1100 te besteden.

Gamepc.nl
pcsamenstellen.nl
etc.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn tal van mogelijkheden. Ik heb een jaar of vier geleden mijn pc zelf samengesteld en sindsdien tal van upgrades gemaakt.
Basis is een goed moederbord dat jaren vooruit kan. Met geïntegreerde geluidskaart (zoals de meeste moderne moederborden)
Je kunt dan beginnen met een niet al te sterke pcu (ik heb een i5). Om te gamen wil je een goede grafische kaart en ik ben ook erg blij met mijn 12 gb geheugen. Om het systeem op te starten een SSD schijf van 250 gb en dan heb ik er nog een aantal HDD's inzitten. Maar om te beginnen is er een van 1 of 2 TB voldoende. Een leuke kast, niet te vergeten een goede voeding voor je pc (ik heb 600 W - voor mij ruim voldoende)...
Ik heb nu even bewust geen merken of getallen genoemd. Dit komt omdat sommige delen (die voor mij nog prima zijn) inmiddels verouderd zijn....

Het is niet moeilijk om voor die prijs iets samen te stellen. Je moet wel weten wat je met je pc doet. Gamen of internetten... groot verschil.
Foto's bewerken, video's.... daar heb je veel werkgeheugen (RAM) bij nodig...
Op de bijgevoegde webpagina's kun je invullen wat je wilt hebben of ook aan je budget aanpassen. Zo krijg je een goed idee wat je kunt doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, pcu moet CPU zijn.... ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding