De Aldi heeft vanaf zaterdag een NAS in de aanbieding. Weet iemand daar iets meer over dan op de website staat?

http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_46/OFF07.SHTML
Wat voor processor, hoe snel, wordt ntfs ondersteund, zit er een ander merk achter (Medion bv) etc.

NB (Network-attached storage)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi, even een tip. ik heb zelf ook een NAS draaien. maar deze zelf gemaakt. met een pc die ik nog had staan en het programma Freenas. je neemt een redelijke PC, stop er een USB stick in en instaleer daar freenas op. is maar 64Mb voor nodig ofzo. en ja hardenschijven kan je zo configureeren enzo, raid 0 tm 5 dus keuze zat. :) ik hoop dat ik je hier mee kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker geen slecht idee! het is dan wel handig om een kleine zuinige PC te nemen. Ik zal eens rondsnuffelen op Marktplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jhaa daarom! ook een voordeel aan die freenas is dat je de hardeschijven zelf in kan stellen, op maximaale snelheid of de tijd dat ze aanstaan. ik heb zelf ingesteld dat ze uitgaan als ze 5 min. niet gebruikt worden. waneer je ze nodig hebt zijn ze binnen 2 seconde weer gestart. zodoende dat je een supper stil systeem krijgt. als dan nog een pc neemt waarbij de CPU en voeding ventilator op temperatuur geschakeld zijn, wordt het echt rustig:) ( mijn cpu gebruit 2,8 ghz komt nooid boven de 2% uit :) dus die ventilator staat ook bijna altijd af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier te downloaden. http://freenas.org/downloads
hier wat info. http://nl.wikipedia.org/wiki/FreeNAS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig! dankjewel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn tip ^^ : denk bij je keuze niet alleen aan de mogelijkheden, maar ook aan de kwaliteit van de hardware..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=5S8ixAR4Opo hier zelfs een mooie handleiding. aleen de eerste 3 minuten kan je door skippen:)

Het beste antwoord

volgens mij is het geen medion. Heb even wat verder zitten zoeken en vond de servicewebsite, www.unisupport.net ga even naar browse products en daar staat ook de manual. Volgens mij een prima basis apparaat. Firmware is er ook beschikbaar

Toegevoegd na 2 dagen:
En hier de antwoordspecificatie!

http://www.unisupport.net/download/50696/product_specifications.pdf

Toegevoegd na 2 dagen:
hardware specs dus....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
370 Mhz, dat belooft weinig goeds voor de snelheden : (

Andere antwoorden (6)

hoi, ik repareer tv's ed, en als ik wel eens een medion kreeg voor reparatie, wat maar 2 keer overkomen is, dan kon ik er onderdelen van philips inzetten.
Medion is naar mijn weten, helemaal geen slecht merk.

wat betreft de aanbieding NAS, nee daar weet ik niks van, maar omdat je ook vraagt naar een ander merk achter medion, dan zeg ik philips en best een goed merk hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet te zien wat voor merk het is. Maar merk wel op dat er geen schijven in zitten, dus die moet je er nog wel apart bijkopen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aldi heeft doorgaans goede aanbiedingen omdat ze de garantie regeling met de fabrikant afkopen door een goede regeling te treffen. Dit is echter geen Medion NAS.

De NAS oplossing is niet duur. Je moet er zelf een of twee harde schijven bij kopen van maximaal 2 TB per stuk en NTFS wordt dan ondersteund. De snelheid van de schijven hangt dan af van welke harde schijf/ schijven je koopt. Er kan dan maximaal 4 TB in.

Er worden geen specificaties gegeven en ook het merk is niet genoemd. Ik zou op deze aanbieding pas ingaan als je de doos ziet en de specificaties kunt inzien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een NAS zonder schijven voor 99 euro is op zich niet duur. De enige NAS die ik ken voor dat bedrag is de Xtreamer:

http://www.xtreamer.net/etrayz/overview.aspx

Ik kan me niet voorstellen dat het deze NAS is omdat ALDI doorgaans niet het uiterlijk veranderd. Ik geef de link erbij omdat je de aanbieding dan kunt vergelijken met een concurend apparaat waar wel veel informatie over te vinden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, maar je moet je ook afvragen wat je voor de prijs mag verwachten. Zal heus geen Atom of Intel zijn, ook geen mega kloksnelheid. Waar ga je het voor gebruiken! Dat is DE vraag die je jezelf moet stellen.

Let ook op de volgende zaken:
Grootte van de Ram en vd Flash geheugen.
2x Usb, is er ook een Usb Host??
Kijk ook even naar de interface parallel, dus... gaan er echt SATA (II) schijven in? (ook belangrijk bij aanschaf van de HD)
Kan deze NAS aan een andere Nas Systeem gekoppeld worden?
Printerserver aanwezig?
Energieverbruik?
Software en updates??(Itunes ondersteuning)
Hoe zit het met vervangende onderdelen, met name de Raid controller? Bij een defect aan de controller worden alle schijven ontoegankelijk. Er moet een vervangende controller van gelijk type voorhanden zijn!

Bij RAID 1 gebruik: Is er 1 controller (disk mirror) of zijn er 2 controllers( Duplexing) aanwezig?

Slot: Voor de specs is € 99,00 niet veel, maar met streamen wil je graag wat power. Hangt er maar net af voor wat je hem wil gebruiken en hoeveel machines tegelijkertijd gebruiken 4 laptops waarvan 1 mkv wegschrijft en de rest (3 HD) streamen...Tjah...dat gaat hier waarschijnlijk niet werken.

Toegevoegd na 11 uur:
Top van Michiel om de site van Unisite te vermelden, hiermee is bijna alles gezegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De site geeft meer informatie, maar geen antwoord op mijn belangrijkste vragen.
http://www.unisupport.net/download/50696/50696_manual_nl.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruikte CPU is een bekende, namelijk: OXE 810DSE
Op de eerder genoemde website staan ook specificaties en software.