Hoe wordt een stad als Eindhoven of Den Bosch voorzien van een Wi-fi dekend netwerk?

Wat voor techniek (routers, software etc.) wordt gebruikt om zo'n groot oppervlakte te voorzien van een dekkend draadloze verbinding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Het is niet één draadloze "router" maar in dit geval zijn het meerdere draadloze access points.

Door veel toegangspunten te plaatsen is het ook mogelijk om een netwerk dekkend te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan mogelijk gemaakt worden door wifi routers van verschillende internet providers (voor zo ver mij bekend, is kpn momenteel de enigste die dit mogelijk maakt) die bij particulieren thuis geplaatst zijn.
Deze routers beschikken over een 2e wifi netwerk (welke overigens volledig gescheiden is van je eigen prive wifi netwerk). Al deze routers vormen samen 1 groot wifi netwerk.

Zie ook de bron hier onder over de werking hier van.