Waarom gebruikt mijn PC standaard 2GB Ram?

Mijn computer heeft standaard 8GB Ram, 300MB word gebruikt door windows, maar standaard, wordt er (soms nog wel meer) dan 1,7GB RAM gebruikt, dit zou aan een virus kunnen liggen. Ik heb wel Norton als virusscanner. Maar mijn processor gebruikt als ik niets doe maar 1-3%. En mijn internet is ook slecht, ik weet niet waar het aan ligt maar het gebruikt maar 10% van wat het maximale zou zijn...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe zie je dat? Is er geen mail of browser gestart en het programma waarmee je kijkt neemt ook ruimte in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zie het volgende eens na:
* open via de verkenner deze PC
* klik hierop met de rechtermuisknop
* kijk naar eigenschappen: daar zie je hoeveel geheugen er geïnstalleerd is en hoeveel er in realiteit in gebruik is.
Geef deze waarden eens door.
Met welk Windows-systeem werk je? 32 bits of 64 bits?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wellicht vanwege Norton op de achtergrond? Misschien dat een lichtere virusscanner zoals AVG of Avast het probleem oplost.
capthavoc
8 jaar geleden
Norton is inderdaad een behoorlijk resource vreter
maar er kunnen zeker meer programma's op de achtergrond opstarten die makkelijk 2 gig kunnen in nemen
zeker als je 8 gig tot je beschikking hebt ,
Geen wonder dat je windows niet al teveel moeite doet om zuinig te zijn met RAM.
het is echt niet raar Maar zaken als Norton werken hard op de achtergrond en is waarschijnlijk de hoofdsoorzaak.

Antwoorden (2)

er is dan teveel aan op je computer. om de niet belangrijke spullen weg te halen druk je op Windows toets + R dan verschijnt er een balk scrijf er in %TEMP%
Dan zie je een lijst. in die lijst zijn legen mappen. selecteer ze en verwijder ze.
is er iets veranderd?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-Lege/tempmappen zorgen niet voor ramgebruik.
Gebruik je toevallig google chrome? Google chrome verbruikt namelijk vrij veel geheugen. Maar het kan verder geen kwaad dat er standaard 2 gb word gebruikt.