Helpt een duurdere router mij van mijn ontvangstprobleem op de 1e/2e verdieping af?

Hallo,

Ik heb momenteel een nogal ingewikkeld situatie wat
betreft bekabeld en wireless internet thuis namelijk:

Mijn huidige adsl provider is adsl totaal.
Hiermee kregen we ook gratis een draadloze modem router
van de merk Siemens thuis gestuurd. Ik kwam er alleen
achter dat ik weinig tot geen bereik heb op de 2e verdieping.

Momenteel gaat er een internet kabel van de Siemens modem router op de begane grond ( meter kast) naar de 1e verdieping. Daar gaat die kabel in op een 2e Sitecom 54 g router. (1e port) En vanuit de 2e port gaat er weer een internet kabel door naar de 2e verdieping waar die is aangesloten op een hub. En uiteindelijk vanuit de hub bekabeld naar mijn pc.

De router op de 1e verdieping is nogal een oude en goedkope Sitecom 54 g router. En momenteel valt
de netwerk regelmatig uit. Dit gebeurt vooral als er een laptop draadloos van het netwerk gebruik wilt maken.
( De netwerk is wel beveiligd).

Mijn vraag is uiteindelijk:

Zou een duurdere router op de 1e verdieping uitkomst bieden? Ik zit te twijfelen tussen de Linksys e1000
of de D Link Dir 655.

Of zijn er nog andere alternatieven beschikbaar?
( Bijvoorbeeld de Siemens modem router vervangen?)

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat valt er nu uit. De draadloze netwerkverbinding op de laptop, of de bedrade verbinding?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles valt gewoon uit. Maar het gebeurt pas als iemand draadloos op het netwerk gaat.

Het beste antwoord

Je zou een z'g. 'Extender' kunnen gebruiken. Deze plaats je ergens in huis en deze ontvangt en versterkt versterkt het het draadloze signaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wij hebben een Sweex van ongeveer 30 euro. Hij doet het prima, en we hebben boven bereik en ook nog buiten in een straal van ongeveer zeven meter. Wij hebben een vrijstaand huis, best groot maar ook niet heel erg groot, misschien hebben jullie een heel groot huis, dat kan ook. Nadeel Is wel dat er maar twee laptops/ipods tegelijk draadloos kunnen en een vaste computer..

Misschien heb je er wat aan?
Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het goed begrijp heb je twee wifi routers in huis. Heb je gekeken naar de kanalen? Als aangrenzende wifi-apparaten op hetzelfde kanaal uitzenden storen ze elkaar. Zelf had ik thuis in het begin beroerd internet op mijn laptop, tot ik ontdekte dat de buren hetzelfde wifi kanaal gebruikten. Een ander kanaal ingesteld en het liep als een speer.
Via de webinterface kun je het kanaal instellen. Er zijn er 11, maar die overlappen. Je moet dus nummers instellen die zo ver mogelijk uit elkaar ziiten.
Je kunt programma's downloaden die aangeven welke velden er in de lucht zijn op welk kanaal. Maar je kunt ook op goed geluk experimenteren met andere instellingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het ook gewoon via het stopcontact doen.Daar bestaan van die setjes (van 2)voor waarvan je de ene in de hoofdrouter steekt en de andere op een lokatie in het huis waar je de pc of nog een (draadloze) router op aansluit.Die dingen werken gegarandeerd daar je goed en hoog signaal hebt door het hele huis omdat dit over de fase van het lichtnet loopt.En hierdoor heb je niets geen last van de betonijzer constructies die in het huis zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik al geprobeerd. Maar dat werkte niet. Iets met een oude huis en de fundering ervan. Hierdoor is er veel ruis en
is er geen ontvangst op de boven verdiepingen.
Een duurdere router zal zeker helpen! Gewoon minder uitval. Neem er 1 met minimaal 2 antennes, of beter, met 3 antennes. Zijn stabieler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft u ook ervaring met ingebouwde antennes?
( Van de merk Linksys E1000?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee.
Maar extern is altijd beter.