Is er een minimale snelheid CPU nodig om met een SSD schijf te werken?

Ik heb een laptop met daarin een Pentium intel Dual Core T3400 2.16 Ghz processor. Om mijn computer sneller te maken wil ik een SSD schijf aan schaffen. Is mijn processor snel genoeg om met zo'n schijf te werken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Prestaties van de SSD is onafhankelijk van de processor. Als je laptop een SATA aansluiting bezit kan hier een SSD in, harddisks en dus ook SSD schijven communiceren niet rechtstreeks met de processor, maar via bridges zoals south-bridge en daarom is deze upgrade processor onafhankelijk.