Waarom herkent mijn laptop mijn Samsung Galaxy S3 niet?

Ik heb het geprobeerd op 2 verschillende laptops (Windows 7 en Windows 8.1).

9 jaar geleden
in: Hardware
3.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer verschillende kabeltjes. Ik heb met mijn telefoon ook dat hij bij het enen kabeltje wel en een ander kabeltje weer niet herkend word. Schijnbaar zijn er ook usb kabeltjes in omloop die alleen voor opladen geschikt zijn.
Niesje1973
9 jaar geleden
Met deze kabel heeft het voorheen gewerkt....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zegt niets. Kabels gaan wel eens stuk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan de reactie te lezen onder mijn antwoord is het echt de kabel. De PC zou hoe dan ook moeten reageren op enige manier bij het aansluiten.
Niesje1973
9 jaar geleden
Oké..... Met een andere kabel werkt het inderdaad!

Antwoorden (3)

Even "Kies" installeren op je laptop.

http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/

Wordt je S3 niet echt niet herkend, of kan je er niet mee wat je wil? Als je USB aansluit zal er toch wel iets gebeuren neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niesje1973
9 jaar geleden
Kis is geïnstalleerd, Als ik de USB aansluit hoor ik alleen en "piep" op mijn telefoon.
dat kan komen door het besturingsprogramma. Als het goed is geeft je laptop dan aan dat je een programma moet installeren :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niesje1973
9 jaar geleden
Nee de laptop geeft helemaal niks aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat geeft Windows al sinds Windows XP (of ik dacht nog zelfs Windows 2000) niet meer aan.
Wanneer je de usb drijvers voor je Samsung geïnstalleerd hebt en ook de juiste Kies (er zijn - geloof ik - twee varianten daarvan, dus moet je kijken voor jouw Samsung) en je dan nog problemen daarmee hebt, kun je het volgende doen:
De USB drijvers de-installeren. Computer voor de zekerheid opnieuw laten opstarten. Dan weer opnieuw installeren (zonder dat de laptop een verbinding met je Samsung maakt - tenzij anders aangegeven). Na de installatie weer aansluiten.
Mocht dit niet helpen, dan kun je ook soms, wanneer je een andere USB poort gebruikt succes hebben.
Dit zou moeten helpen.
Ik heb nog even verder gekeken. Een andere oplossing blijkt dat je de SIMkaart van je telefoon opnieuw moet installeren. Dat wil zeggen, eruit halen, even wachten en dan weer erin zetten. Dan moet je de telefoon ongeveer een halve minuut de gelegenheid geven zich opnieuw op de simkaart in te stellen.
Je kunt dan de telefoon op je pc aansluiten. Je krijgt dan een keuze menu tussen MTP of PTP kiezen. MTP kiezen om mediafiles over te zetten naar de pc.
Hier is de link, in het engels....