Waarom heeft mijn voeding 2 aansluitpunten en moet ik er 1 of beide aansluiten?

Op mijn pc heb ik een voeding met 2 aansluitpunten. Ze zijn beide verschillend. Ik heb alleen 1 snoer, die moet in de bovenste (zie foto). In de onderste moet ook een snoer maar die heb ik niet, is dat noodzakelijk? Want de meeste pc's hebben alleen het bovenste aansluitpunt.

Mijn computer is al lange tijd kapot en weet niet de oorzaak, dus daarom deze vraag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Die tweede aansluiting maakt het mogelijk om bijvoorbeeld je monitor aan te sluiten.
Het is niet noodzakelijk dat je die gebruikt, is alleen handig omdat dan alles in één keer uit gaat....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt. Dan ga ik die dus niet kopen ;)
Er moet een snoer in de bovenste 220in. De onderste, is eventueel voor een monitor,(220uit) maar hoeft niet gebruikt te worden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De tweede aansluiting is geen ingang maar een uitgang voor de netspanning. Hij wordt meegeschakeld met de schakelaar op de voorkant. Deze aansluiting is heel handig te gebruiken om alle apparaten bij de computer tegelijkertijd aan en uit te zetten, behalve de monitor kun je ook de printer en je geluidsboxen aansluiten. Je moet dan een passende IEC-stekker kopen en die aan een meerpolige stekkerdoos monteren.