Mijn printer wil ineens niet meer printen, wat te doen?

Heb de printer een tijdje niet meer gebruikt en krijg steeds de foutmelding "De afbeelding kan vanwege de volgende fout niet worden afgedrukt. De rpc server is niet beschikbaar.

Nu heb ik uiteraard ook eerst gegoogled voordat ik deze vraag hier stelde. Rechtermuisknop op deze computer, kiezen voor beheren, vervolgens, dubbelklik services en toepassingen, dubbelklik services. Daar gekozen voor "remote produce call (rpc)" en voor "remote produce call locator"
Deze heb ik beiden op automatisch gezet, maar helaas het probleem blijft. Zelfs met systeemherstel blijft de foutmelding als ik wil printen. ( ik gebruik windows 7)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag waarom hij het niet wil doen :D

Het beste antwoord

Ok, je hebt die services op automatisch gezet. Maar... Heb je ze ook al gestart? Dat moet nl. ook :). En evt. de PC herstarten dan.
Systeemherstel helpt natuurlijk niet, dan ga je terug naar het verleden - en je zegt net dat die services in het verleden uit stonden :).
Let er trouwens ook op dat de print spooler service aan staat. Een enkele keer wil het helpen de printer op een andere poort aan te sluiten, al denk ik dat dat in dit geval niet het geval zal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt maar ik heb het probleem al ontdekt. Ik had namelijk het bestand hp advisor weggegooid, iets wat ik niet had mogen doen, want daardoor raakte mijn systeem nogal instabiel. Gelukkig heb ik het hersteldmet revo uninstaller en heb voor de zekerheid de print spooler aangezet:) Nu werkt weer alles naar behoren, geen last meer van rare foutmeldingen en kan gelukkig weer printen. thx :p

Andere antwoorden (2)

Is het niet gewoon een kwestie van dat ie nog een oud document wil afdrukken ? (onbekende afbeelding)
even de printer van de stroom ? helpt dat ?
en ander de printer er gewoon af en helemaal nieuw installeren niet via systeem herstel
capthavoc
12 jaar geleden
Zit er papier in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jazeker