De accu van mijn laptop (Toshiba Satellite L500-1ZR) laadt niet meer op tot 100%. Hij gaat maar tot 71%. Hoe kan dit?

Ik heb laatst wel een nieuwe accu gekocht, maar dit was een originele. De oude had zijn beste tijd gehad. De laptop is totaal bijna 4 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Probeer de accu eens te kalibreren door hem aan te zetten en helemaal op te laden. Daarna moet je je laptop zodanig instellen dat hij niet uitschakelt als je accu leeg is. Laat je accu dan gewoon ontladen zonder dat je iets aan het doen ben op de laptop. Daarna moet je hem opladen en gelijk weer aanzetten, en als het goed is laat die nu wel helemaal op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je nog garantie op de accu?
Zo ja, kun je dan misschien contact opnemen met de winkel waar die is gekocht of met Toshiba?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik meen te weten dat het (anders dan bij de "ouderwetse" accu's) niet goed is om eenLi-ion accu verder te ontladen dan het punt waarop de beveiliging hem uitschakelt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Gesp, klopt, maar ik zeg ook niet dat je de beveiliging moet uitzetten, want je laptop gaat vanzelf ietsje eerder uitschakelen.