Welke bescherming kiezen voor een Ipad?

Mijn zoontje moet verplicht een Ipad hebben voor zijn nieuwe school. Hij heeft de lagere school erop zitten en gaat nu naar het voortgezet onderwijs. De school waar hij naartoe gaat heeft alleen maar Ipad klassen en dat houd dus in dat zo'n ding verplicht is. Inmiddels heb ik de Ipad3 (32GB) aangeschaft, maar wil dat ding ook op de best mogelijke manier beschermen, aangezien ik mijn zoontje heel goed ken. Wat is de beste manier om zo'n Ipad te beschermen (hoes, kaft, doos, noem het maar op...), ook tegen stoten en waar kan ik deze het beste kopen?
Weet heel goed dat er voldoende aanbod zal zijn, maar die dingen zijn abacadabra voor mij.
Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
paulus811
11 jaar geleden
Is de Ipad dan in plaats van zware boeken, of alleen als hulpmiddel erbij? Doet verder voor de vraag niet ter zaken, maar vind ik interessant om te weten. Had nog niet eerder van 'Ipad klassen' gehoord. Staat zeker bij de ingang "Deze klas wordt mede mogelijk gemaakt door Apple"!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal ter vervanging van de boeken. Alle boeken krijgen ze als app aangeleverd. Dus geen zware tassen meer mee naar school. En nu maar zien hoe ze die dingen zo lang mogelijk heel weten te houden. Vandaar deze vraag.
paulus811
11 jaar geleden
En ook maar hopen dat ze tijdens de lessen geen spelletjes gaan spelen...Want dat lijkt me erg verleidelijk. bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de school zullen spelletjes vrijwel onmogelijk zijn tijdens de lessen, maar ik geloof er niks van. Die kinderen kunnen veel meer met die dingen als dat de leraren weten. Ik heb zo mijn bedenkingen, maar helaas geen andere keuze. We zullen het wel zien... :)

Het beste antwoord

Een iPad tas met een rits, om hem in te vervoeren.
Bijvoorbeeld zoneen (1e plaatje) de HamaCover. Bij Bol.com is hij 16,99!

En als u het al helemaal veilig wilt, doe er dan ook nog een Apple Smartcase omheen.

En Mischien is het ook nog handig om een screenprotector te kopen!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wens je zoon veel plezier en sterkte op zijn nieuwe school!

En als je het al helemaal veilig wil, koop dan ook nog een apple smart case!
Zie plaatje2

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, sorry dat ik dat stuk van de Smartcase dubbel heb getypt!

Toegevoegd na 12 uur:
En trouwens, zie mijn reactie op je vraag, hieren krijg je uitleg over "Guided Acces" .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ipads, Ipods en Iphones zijn al behoorlijk beschermt door zich zelf. Het Touchscreen krijg je bijna niet kapot. Maar je zou daar voor de zekerheid een touch protector voor kunnen kopen. Die zijn ongeveer €17,-. Ik zou dan want de achterkant is wel zeer kwetsbaar een softcase (zie: afb. 1) ongeveer €15,- aanschaffen of een Incipio IPAD 267 Smart Feather Case Grey Display aanschaffen voor onderweg (zie: afb. 2) ongeveer €30,- maar wel heel goed en vaak in de aanbieding.
Zelf zou ik alleen voor de laatste gaan. Het is wel moeilijk om hem op de Ipad te doen maar als hij eenmaal zit gaat het er ook niet makkelijk af. Je moet de hoekjes (die door harde kantjes zijn beschermd) erom doen. Dan heb je een beschermde achterkant + voorkant. Het is een soort doek bij de voorkant. Als je hem gebruikt gaat doe je hem eraf en als je hem niet gebruikt laat je hem erop.

p.s bij de Incipio IPAD 267 Smart Feather Case (kleur) Display is het als je hem niet meer gebruikt en je doet het 'doek' erop hij van zelf op slot gaat+je kunt het 'doek oprollen tot een standaard

Neem anders eens een bezoekje aan deze site en je ziet duidelijk wat er beschermd is. http://www.kloegcom.nl/tablet/apple-ipad-2/cases-en-sleeves.php?gclid=CPPEudLLmLECFRIjfAodsDMLeQ
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In scoutshops hebben ze zo'n hoes die kras en water en stoot bestendig is! Ideaal je kan gewoon met je iPad onder de douche.