Kan een 1600mhz of 1866mhz geheugenkaart samen met een 1333mhz?

Ik wil graag extra geheugen in mijn PC.
Ik heb nu de KINGSTON HYPERX FURY 8GB 1333mhz

Kan ik een 1600 of 1866 kopen? Past dit?
Heb ik dan wel winst qua snelheid?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zult dan moeten klokken om de laagste snelheid (1333) en dan nog is het de vraag of het goed gaat (en vroeg of laat geen BSOD krijgt)..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus het beste is dan om een 1333mhz aan te schaffen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@moordigger Dat gaat automatisch toch? Je winst is weg. Sowieso is de winst tussen 1333, 1600 en 1866 mhz verwaarloosbaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja het is het beste om zelfde soort en type te gebruiken als er al in zit (als je tenminste bij wil pluggen).
@MrTomaat, klopt (als bios dit automatisch doet en zo ingesteld staat) maar dan weet je zeker dat je binnenkort een BSOD krijgt. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@moordigger Volgens mij wordt dat dus standaard gedaan, altijd zonder instelling, anders zal je PC niet eens opstarten. Ik kan het mis hebben. Daarnaast betwijfel ik of het altijd een BSOD oplevert, de kans verhoogt wellicht. Zeker weten is het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet dat ik het niet met je eens ben. Ik zou in mijn eigen systeem nooit bijprikken. Daarom heb ik gewoon 16GB in een set gekocht terwijl ik wist dat ik het wellicht nooit zal gebruiken. Het hele gedonder als je bijprikt en er WEL wat mis gaat, daar heb je geen zin in. Belangrijkste hier is dat het sowieso een zinloze actie zou zijn omdat het terug klokt (of geklokt zal moeten worden als waar is wat jij zegt).

Antwoorden (2)

Als ik jouw was zou ik hetzelfde type merk en hetzelfde type mhz gebruiken.
Indien je toch hoger wilt gaan in mhz, dan is het beter dat je uw oude geheugen eruit haalt.. Maar niet alle pc's kunnen dit aan!! Als je mij je processor & moederbord eens doorgeeft van naam, wil ik gerust alle geheugens tonen wat uw pc aankan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Intel Core i5 3570K
ASRock B75 Pro3
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een 1600mhz zou lukken. Heeft een betere doorvoersnelheid naar uw moederbord. Is ideaal voor gaming.
Of dat uw pc ermee sneller gaat... dat is een groot vraagteken, hangt af wat er precies traag gaat... het opstarten, tijdens het gamen, internet... ik zeg maar wat https://azerty.nl/8-750-683469/kingston-hyperx-fury-black-ser.html
Hallo,
De hyper fury x latjes die overclocken zichzelf naar het maximale aantal mhz dus als je het erbij plaatst zou het moeten werken.