hoe Limiteer je het processorverbruik van programma's ?

ik zoe een programmatje waarmee een programma een max van cpu mag gebruiken bv ik stel in dat minecraft max 70% van de cpu mag gebruiken
ik heb al iets gevonden
http://webwereld.nl/netwerken/61473-limiteer-het-processorverbruik-van-programma-s

maar dat werkt niet voor windows

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

je kan in windows taakbeheer ( ctrl+alt+delete) bij processen zoeken naar het proces van minecraft (minecraft moet dan WEL openstaan) en je kan de prioriteit verhogen of verlagen. (best niet laag, hoog of realtime kiezen) (realtime zal ook geweigerd worden). je kan kiezen welke processor er mag worden gebruikt. (bv. 0 en 2). als er 3 processoren zijn en je kiest 0 en 2, dan mag minecraft 66,66% van je CPU gebruiken. bij 3 van de 4= 75% ect

het is dezelfde tekst als ik reageerde, sorry. dit komt doordat ik nieuw ben op de site en daarom nog het verschil tussen reageren en antwoorden niet had zien staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zomaar zeggen dat dat proces 70% van je cpu mag gebruiken is niet zomaar mogelijk.

Maar als je laat ons zeggen een quadcore hebt en ook tevreden bent met 75% dan kan je gewoon instellen dat dat proces slechts 3 van de 4 kernen mag gebruiken.

Dat kan je regelen vanuit windows taakbeheer. (affiniteit instellen).