kan ik een DVI-D (dual link) verbinden met een VGA beeldscherm?

ik heb twee beeldschermen, allebei hetzelfde (LG Flatron E2281). dit beeldscherm heeft twee ingangen; namelijk één HDMI en één VGA ingang.
maar nu is mijn probleem dat mijn grafische kaart maar één VGA ingang en één HDMI. in de midden zitten wel nog twee DVI-D ingangen. ik heb hiervoor twee adaptertjes aangeschaft wat een DVI-D naar VGA converteert, maar zodra ik deze insteek en het beeldscherm erop aansluit. geeft het beeldscherm aan dat hij geen contact heeft met de computer.
hoe kan dit? en kan ik dit op een of ander manier oplossen?

9 jaar geleden
in: Hardware
2.2K
gvrox
9 jaar geleden
Wat is het probleem dan ? Beeldscherm 1 aan de HDMI, beeldscherm 2 aan de VGA ? En waar zitten die DVI-D "ingangen" nu op, op je beeldscherm of bedoel je DVI uitgangen op je videokaart ?
janprokles
9 jaar geleden
DVI-D ingangen zitten op mn grafgische kaart. het probleem is nu dat ik sterk kleur verschil zie tussen HDMI en VGA. nu wil ik beide beeldschermen op de DVI-D zetten.
gvrox
9 jaar geleden
Je videokaart heeft DVI uitgangen, geen ingangen. Hopelijk is de toevoeging op mijn antwoord nu duidelijk genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
DVI-D gaat niet naar VGA. DVI-I gaat naar VGA. Waarschijnlijk zeg je DVI-D waar je DVI-I bedoelt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface Je kan het controleren op zicht als je naar de achterkant van je grafische kaart kijkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Koop gewoon 1x DVI>HDMI en gebruik een HDMI-HDMI kabel. En je bent er. Nu heb je 2x hetzelfde signaal. Als je VGA in de mix gooit heb je vast andere kleuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je helemaal hetzelfde wil (maar dat is dan meer voor je gemoedstoestand dan daadwerkelijk verschil). Pak je 2x DVI-HDMI.
janprokles
9 jaar geleden
dankjewel voor de vele antwoorden! ben super geholpen!!

Het beste antwoord

HDMI kun je zien als DVI-D samen met digitale audio. Een DVI naar HDMI kabel hoeft dus weinig (geen ?) intelligentie te bevatten, en hoeft dus ook niet duur te zijn. DVI-D naar VGA is veel moeilijker en dus ook duur(der), dus als jouw adaptertjes goedkoop waren, dan zullen het waarschijnlijk DVI-I of DVI-A naar VGA plugjes zijn geweest die alleen werken als de videokaart ook een analoog signaal aanbied op de DVI poorten.

Toegevoegd na 14 uur:
Uit je reacties (ook op het andere antwoord) blijkt dat je nog niet helemaal begrijpt hoe het zit. de D in DVI-D staat voor Digitaal, dus uit een DVI-D poort komen alleen digitale signalen. VGA is een analoog signaal met meer kans op storing en als de signaalniveaus tussen de aansluitingen verschillen dan krijg je ook kleurverschillen. Beter is het dus om 2 digitale aansluitingen te gebruiken (en die dus *niet* om te zetten naar het analoge VGA). Je hebt een gewone HDMI kabel nodig plus een DVI-D naar HDMI zoals http://www.konigdirect.nl/HDMI-DVI-kabel-verguld-1,50-m-%28CABLE-551G/1.5%29 (op de door jou genoemde site)
gvrox
9 jaar geleden
janprokles
9 jaar geleden
dus.. oplossing is: een kabel kopen van DVI-D naar VGA? of werkt dit dan ook niet?
adaptertjes waren idd goedkoop
gvrox
9 jaar geleden
Nee, DVI-D naar HDMI. Waarom wil je toch zo graag via VGA ? Dat is analoog met alle nadelen van dien. DVI-D en HDMI zijn digitaal dus worden alle pixels 1 op 1 aangesproken zonder de omringende pixels te beinvloeden.
janprokles
9 jaar geleden
mij maakt het niet uit of het VGA of HDMI is.. :$
dus vaste kabels.. of zijn hier ook adapters voor te krijgen (die werken)
gvrox
9 jaar geleden
Als je nog geen HDMI kabels hebt liggen dan heeft het geen zin om adapters te kopen. Je hebt 1 DVI naar HDMI kabel en 1 HDMI naar HDMI kabel nodig. Het maakt je blijkbaar wel uit of het VGA of HDMI is: juist bij VGA heb je kans op kleurverschillen.
janprokles
9 jaar geleden
u heeft me het best geholpen! Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Je moet die dvi-vga converter op de eerste dvi connector aansluiten, je 2e beeldscherm op een 2e dvi poort
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De eerste dvi bevat nl zowel digitale als analoge(vga) aansluitpinnen
gvrox
9 jaar geleden
Hoe weet je dat zo zeker ? Het is mogelijk, dat wel
janprokles
9 jaar geleden
ik snap het niet.. ik heb een converter voor van dvi-d naar VGA.. wat moet ik doen?
gvrox
9 jaar geleden
@janprokles: we hadden net toch juist vastgesteld dat je GEEN dvi-d naar VGA converters hebt ?
janprokles
9 jaar geleden
jawel juist WEL.. :/
gvrox
9 jaar geleden
Waar koop je die dan goedkoop ?
janprokles
9 jaar geleden
ik heb ze op königdirect gekocht
gvrox
9 jaar geleden
Heb je daarvan een linkje ?
janprokles
9 jaar geleden
http://www.konigdirect.nl/DVI-VGA-adapter-(CMP-ADAP21)-per-2st
gvrox
9 jaar geleden
Dat is dus GEEN dvi-*D* naar VGA
janprokles
9 jaar geleden
ohnee dit zijn ze niet.. verdomme
janprokles
9 jaar geleden
vind hem niet meer.. heb ze in iedergeval hier naast me liggen.. hebben niet meer gekost als 4/5 euro per stuk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zijn DVI-I naar VGA connectoren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=dvi-i+vga+plug&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=euCzU57BLIjGPJG6gTA&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1536&bih=880#q=dvi-i+vga+plug&tbm=isch