Wat zijn goed presterende netbookjes?

Bijvoorbeeld qua geheugen , processor (duel core graag) , hoge resolutie , harddisk maakt mij niets uit.

Wel graag een recente versie die nog wat jaren mee kan :) ;)

Toegevoegd na 32 minuten:
GEEN APPLE COMPUTER GRAAG ;)

Toegevoegd na 39 minuten:
En ik bedoel netbook geen notebook.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Zelf zou ik voor een Apple MacBook gaan, let wel op dat je dan moet wennen aan een nieuw besturingssysteem: Macintosh
Deze gaan lang mee, hebben bluetooth, ingebouwd wifi, camera, cd/dvd brander en een microfoon. Geen virusscanner nodig, omdat er nauwelijks virussen worden gemaakt voor de Mac, omdat er zo weinig gebruikers zijn, en een fabel is dat het niet compatibel is. Je kunt nog steeds Windows Media Player filmpjes kijken, je kan nog steeds Word en Excel documenten maken en met MSN met je vrienden kletsen.

Als je een Windows wilt zou ik kijken of hij minimaal 4GB RAM geheugen hebt, 512MB videokaart of meer, en een processor van minimaal 2,4GHz.

Toegevoegd na 2 uur:
Alle Acer netbooks: http://www.acer.nl/acer/product_detail.do?slot30e_presel=%01&slot44e_presel=%01&slot45e_presel=%01&slot34e_presel=%01&slot4e_presel=%01&slot6e_presel=%01&slot42e_presel=%01&slot49e_presel=%01&slot32e_presel=%01&slot22e_presel=%01&link=oln108e.redirect&slot20e_presel=%01&slot37e_presel=%01&slot40e_presel=%01&slot1e_presel=%01&slot10e_presel=%01&slot36e_presel=%01&slot8e_presel=%01&slot47e_presel=%01&slot11e_presel=%01&slot2e_presel=%01&CRC=2336728782
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je schrijft netbook dus ik neem aan dat je ook een netbook bedoelt en geen laptop.
Net een artikel gelezen over de asus pc-1015, zie link hieronder. Deze heeft de nieuwste Intel Atom N550 processor is dual core. Het netbookje heeft 1GB intern geheugen is voldoende voor internet, email en Word waar een netbook voor bedoeld is.
Voor iets meer dan 300 euro.

Toegevoegd na 12 minuten:
De resolutie is 1024x600 is eigenlijk wel jammer want 1280x720 zou beter zijn. Maar helaas stelt Intel deze belachelijke eisen aan deze Atom Netbookjes.
Maar nogmaals voor het dagelijks gebruik is zo een netbook prima. Lekker licht en klein met een lange accuduur.
Wil je een hogere resolutie zal je toch naar een laptop moeten kijken en wat meer geld moeten besteden.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondanks de dual core processor, scoort deze volgens de review niet beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij lees jij een andere review. Of je hebt alleen naar de test met singlecore gekeken. De conclusie schrijft het volgende:
De N550 van Intel is een welkome aanvulling op de Atom-markt. Eindelijk zien we een flinke prestatieboost voor netbooks met Atoms, zij het alleen bij multithreaded applicaties. Bij singlethreaded werk is de cpu nauwelijks langzamer dan de singlecore-Atoms.
De goedkopere netbooks ontlopen elkaar weinig in prestaties. Dat komt door de eisen die er aan gesteld worden, zoals maximaal 1 GB. Ook de processoren ontlopen elkaar weinig wat betreft snelheid. Als je de link hieronder volgt, kom je bij een uitgebreide test. Je kunt dan zelf kijken wwelke eigenschappen voor jou belangrijk zijn, zoals een goed scherm, een goede accu of een snellere processor. Als laatste advies zou ik zeggen: kijk ook naar de bouwkwaliteit. Een Lenovo (vroeger IBM) is veel sterker dan een Acer of Packard Bell. Wat mij betreft zou een Lenovo IdeaPad S10-3 daarom geen slechte keus zijn.