Hoe laat ik mijn pc al het RAM geheugen gebruiken?

Hallo
Ik heb een nieuwe pc gekocht en heb daar andere ram kaarten ingedaan.
nu staat er bij de eigenschappen van de pc: Geinstaleerd RAM Geheugen 8 GB (2.75 Available).
ik heb windows 8.1 Pro 64 Bits
hoe kan ik dit probleem verhelpen
Heeft iemand een idee?

-Merlijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier kun je wellicht informatie vinden:
http://www.sevenforums.com/hardware-devices/43876-4gb-ram-but-only-3-25-usable.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/windows-7-ultimate-x64-installed-memory-4gb-3gb/ce4fca31-6380-45ca-8cc8-ccbd537539ec
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk een setting in je BIOS.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef eens wat op aan specificaties van je systeem, vooral je moederbord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Besturingssysteem
Windows 8.1 Pro 64-bit
Processor
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz
Kentsfield 65nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)
Moederbord
Dell Inc. 0GN723 (Socket 775)
Grafisch
Acer X203W (1680x1050@60Hz)
512MBNVIDIA GeForce 210 (ASUStek Computer Inc)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is het bijna zeker een BIOS-setting. Veel problematischer is echter je grafische kaart. Een systeem met een 210 kan je geen gamePC noemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is een beginners gamePC
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En weet u Welke bios setting het zou kunnen zijn?

Het beste antwoord

Je wilt niet dat je computer al het RAM gebruikt, dan wordt je computer traag.
Er moet altijd RAM vrij zijn, als dit vol raakt hele tijd heb je meer RAM nodig.

Je computer gebruikt het RAM om "na te denken", als dat vol zit moet je computer eerst "uitgedacht" zijn over de dingen die je nu doet, en kan das pas aan het volgende beginnen. Als je games speelt bijvoorbeeld wordt er veel RAM gebruikt over het algemeen, wanneer je te weinig RAM hebt en het zit vol dan gaat je game haperen omdat je computer moeite heeft met nadenken omdat zijn geheugen vol zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het RAM-geheugen laat in dit geval ook zien wat hij kijk gebruiken en dat is erg weinig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Maar is er ook een manier om meer RAM beschikbaar te krijgen.
Ik heb een Kleine Game Pc Dus als ik nu ga gamen heb ik daar maar 2.75 GB RAM voor dat is meestal niet genoeg.

Andere antwoorden (1)

Dat betekent dat Windows en de lopende programma's 5,25 GB gebruiken en dat er nog 2,75GB vrij is aan geheugen waar lopende programma's gebruik van kunnen maken. Niks aan de hand dus,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is niet waar, kijk maar eens in taakbeheer.