Heeft iemand ervaring met het maken en geven van presentaties op IPAD?

Normaal gebruik ik powerpoint op een laptop maar ik overweeg om een ipad te kopen om te gebruiken als E-reader voor mail onderweg etc als het mogelijk is om presentaties daarop te creëren en als het ook makkelijk is om met de ipad presentaties te geven op een beamer dan kan het een ideaal oplossing zijn voor mij.
Heeft iemand ervaring met zo iets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Ik weet niet of een iPad daar het meest handige apparaat voor is. Ik heb zelf geen iPad mar is zie toch wat bezwaren die je eerst zou moeten uitzoeken:
Als je MS Powerpoint gewend bent, zal je naar de Apple equivalent moeten overstappen (na aanschaf van de software!); powerpoint draait niet op een iPad.
Daarnaast lijkt me wat lastig werken zonder toetsenbord en/of muis. Het kán wel maar duurt m.i. véél langer.
Tenslotte heeft een iPad geen aansluitingen voor bijv. een beamer. Dat zal dan draadloos moeten en de vraag is of je beamer dat kan.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mijn iPod aangesloten kan worden op een beamer, kan de iPad dat ook.
Apple heeft Keynote en dat is compatibel met Powerpoint. Voordeel is dat je in Keynote veel mooiere presentaties kan maken. Een muis heb je niet nodig want de iPad heeft een zeer snel touchscreen. Keyboard kun je er eventueel aan hangen maar het ingebouwde touchkeyboard werkt verbazingwekkend fijn.
Powerpoint wordt natuurlijk niet ondersteunt door Apple, zoals overigens ook word of excel wellicht is er wel een versie van bij apple. Een toetsenbord met muis is wel aansluitbaar maar er zit maar een poort op dus die ben je dan kwijt aan het toetsenbord. Apple houdt alle applicaties aan zichzelf zg Apps. De Ipad is een prachtig apparaat maar niet geschikt voor wat u er mee wilt doen ik heb er zelf een ben er blij mee als ik hem gebruik waarvoor hij tot op heden bedoeld is muziek, foto`s, ebooks en googlen. ik denk dat in volgende versie het wellicht allemaal zal gaan kunnen maar eerst zullen ze de wereld hiermee vol willen stoppen voordat ze een nieuwe uitbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U heeft zelf een iPad maar heeft nog geen idee wat er allemaal mee mogelijk is. Dat u zich beperkt tot foto's, eBooks en Googelen, wil niet zeggen dat het apparaat niet meer kan. U heeft het over googelen. Ga dan maar eens googelen naar de mogelijkheden van de iPad en u zult uit uw stoel vallen van verbazing.
Powerpoint wordt wel degelijk ondersteund door Apple. Immers, Microsoft maakt een volledig compatibele versie van Office voor de Mac. Ook heeft Apple zelf software -iWork- die de bestanden van Office kan openen, lezen en bewerken. Ik heb het dan over Powerpoint -Apple>Keynote), Excel )Apple>Numbers) en Word (Apple>Pages).
In de domotica worden tegenwoordig complete huizen aangestuurd met de iPad. Ook contacten tussen zorgbehoeftigen en de thuiszorg kunnen via de iPad verlopen. Afstandbediening van licht, tv en radio, deuren en noem maar op, kunnen allemaal via de iPad bediend worden. Een revolutie wordt ontketend. Wederom is Apple er in geslaagd weer uitermate innovatief te zijn.
Wat jij wilt met je iPad is zeker mogelijk. Laat je informeren door een erkend Apple dealer en luister niet naar de -met alle respect- mensen die hier antwoord geven op een vraag waarop ze eigenlijk het antwoord niet, of niet volledig, weten.

Verder is er de laserpico te koop. http://www.1dayfly.com/ Dit is een beamer op zakformaat met een laser i.p.v. een lamp. Hier kun je de iPad, iPhone en iPod op aansluiten en je hebt een geweldig beeld. Maker van die Laser Pico is MicroVision. http://www.microvision.com/showwx/

Succes met je mooie plannen. Gaat zeker lukken en je steelt de show met de hier genoemde combinatie van iPad en LaserPico.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook mijn reacties op de andere antwoorden. Daar zeg ik iets over de software. Mogelijkheden zijn er wel degelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed informatie, dank je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan, Jacob207.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laserpico heeft een lichtsterkte van 10 lumen terwijl een doorsnee beamer tegenwoordig een lichtsterkte heeft van 2500 lumen dus je kunt je voorstellen dat je aan de laserpico in een zaal niets hebt. de Ipad op een beamer aansluiten zou echt alleen wireless gaan. de Micronet sp926 is zo`n wireless vga interface maar die werkt met Windows. Misschien weet oogwerkdotnl of er ook zo`n app of connectivity van Apple bestaat voor een beamer.
Ik ben het overigens volledig met oogwerkdotnl eens dat de Ipad een prachtig apparaat is met oneindig veel mogelijkenheden, mijn antwoord van gisteren heeft zich meer toegespitst op uw vraagstelling.
V.w.b. de Word en Excel ik blijf voorlopig het Microsoft op mijn laptop gebruiken, maar misschien omdat ik er aan gewend ben voor u kan dat natuurlijk anders zijn.