hoe kan het dat het lampje van de laptop niet gaat branden als ik hem oplaad?

ik wil de laptop opladen maar het lampje van de hp laptop gaat niet branden. wat is er aan de hand?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
3.8K

Antwoorden (3)

Mogelijke oorzaak kan zijn dat het lampje kapot is.
Maar als de laptop zelf ook niet aan wil, nadat de oplader/adaptor al 10 minuten er aan verbonden is, dan lijkt er op dat dat oplader defect is.
Controleer dan de oplader en of de lampjes op de oplader wel aan zijn.
En of je wel de juist oplader gebruikt. Soms lijken de opladers sterk op elkaar, voorals je meerdere ervan in huis hebt maar zitten er kleine verschillen in. Vooral in het vermogen (lees maximale amperes). Maar ook in hoogte van de spanning.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijke oorzaak kan zijn dat het lampje kapot is.
Maar als de laptop zelf ook niet aan wil, nadat de oplader/adapter al 10 minuten er aan verbonden is, dan lijkt er op dat dat oplader defect is.
Controleer dan de oplader en of de lampjes op de oplader wel aan zijn.
En of je wel de juist oplader gebruikt. Soms lijken de opladers sterk op elkaar, vooral als je meerdere ervan in huis hebt maar zitten er kleine verschillen in. Vooral in het vermogen (lees maximale ampères). Maar ook in hoogte van de spanning.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een manier om te testen is: haal de accu er uit en kijk of de laptop opstart als je de adapter aangesloten hebt. Het kan zijn dat het connectortje van je adapter of in de laptop niet goed verbinding maakt. beweeg dan even er mee tot het lampje wel gaat branden. Controleer ook even voor kabelbreuken.