hoe krijg ik de beste draadloze wifi voor gaming?

ik ga een gaming laptop kopen en daarmee veel multiplayer spellen spelen zoals bf, cod, titanfall.
nou wil ik graag weten hoe ik de beste draadloze wifi kan hebben.
dus wat ik met de laptop kan doen, wat ik met de router/modem kan doen en welke ik zou moeten nemen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het beste is een stabiele bekabelde verbinding. Overweeg dat altijd als eerste.

Als je echt wifi wil gebruiken dien je er gewoon op te letten dat het draadloze kanaal van je router zo ver mogelijk is verwijderd van de kanalen van de andere draadloze netwerken in de buurt. Een tool als inSSIDer kan je meer vertellen over de draadloze netwerkatmosfeer in je buurt.

Zorg verder voor geen of althans zo weinig mogelijk andere draadloze apparatuur. Deze neemt niet alleen de al beperkte draadloze bandbreedte in beslag (zeker indien deze verder van de router verwijderd zijn!!) maar kunnen indien ze gebruik maken van een oudere netwerkstandaard het hele netwerk naar deze oudere netwerkstandaard doen terugschakelen. Jou laptop met snelle draadloze netwerkkaart aan boord maakt dan een trage verbinding met je snelle router omdat deze router ook moet kunnen communiceren met bijvoorbeeld je trage smartphone.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hee gandalf300, je hoeft waarschijnlijk echt geen nieuwe router ervoor te kopen, tegenwoordig is het internet al zo goed ontwikkeld.

Doe is een speedtest.net
als beiden boven de 3mb is hoef je echt geen nieuwe router te kopen,
zelf heb ik glasvezel, 30mb beiden ong.. Loopt lekker ;D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
download is 3.87 maar upload is maar 0.80...
en nu?
Je kunt in dit geval het beste je game PC verbinden met het 5Ghz netwerk, mits je PC en je modem/router hier beiden voor geschikt zijn. Dit is op het moment nog een vrij leeg netwerk, en hoef je geen rekening te houden met de kanalen, en andere wifi-gebruikers in je omgeving omdat er vrijwel niemand gebruik maakt van het 5Ghz netwerk.