ik wil een nieuwe pc gaan bouwen maar hij wordt voor extreem zware games en programma's is deze daar voor geschikt?

Grafische kaarten ATI/AMD PCIe
ASUS HD7970-DC2T-3GD5
AMD Radeon HD7970, 3072 MB, 384 Bit, PCIe x16 v3.0
2keer

CPUs Socket 2011
Intel® Core™ i7-3960X
6x 3300 MHz, 6x 256 kB, 15360 kB, Sandy Bridge E

Voedingen
SilverStone Strider ST1500
1.500 Watt, ATX 2.03, EPS, EPS12V 2.91, ATX12V 2.3, 12 x, 12 x

Behuizingen Big Tower
Lian Li PC-V2120X (All Black)
5x 5,25" extern, 10x 3,5" intern, ATX, µATX, HPTX

Solid State Drive 2,5 inch SATA
Mushkin MKNSSDCR240GB
240 GB, 560 / 525 MB/s, € 0,96* 4X in raid configuratie

Moederborden Socket 2011
MSI Big Bang XPower II
Intel® X79 Express, XL-ATX, SLI, CrossFire, 2011

Geheugen DDR3-2300 en hoger
G.Skill 32 GB DDR3-2400 Quad-Kit
32768 MB, CL10 12-12-31, 4 stuk(s), PC3 19200 2X

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Wat moet ik hier nou weer van vinden. Ik kan niet helemaal duiden of dit nu een serieuze vraag is of niet. Het komt op me over alsof je vooral een fetish hebt voor grote cijfers en dit hier komt etaleren.

Laat ik het toch het voordeel van de twijfel geven. Zo te zien heb je zo’n beetje de snelste onderdelen geselecteerd, dus het korte antwoord is ja, deze pc is geschikt. Echter vraag ik me zeer af wat je ermee wilt gaan doen. Wat vind jij extreem zware games en programma’s? Op welke resolutie ga je eigenlijk gamen?

Andere vragen die bij me opkomen:
-32gb intern? Waarom?
-4 ssd’s? Waarom?
-Geen hdd’s voor opslag van grote hoeveelheden data? Die 4 ssd’s geven alsnog vrij weinig opslagruimte.
-1500watt voeding? Waarom?

Hoewel je een hele snelle pc hebt samengesteld, is het niet echt ‘bang for buck’. Nou hoeft dat natuurlijk ook niet belangrijk te zijn. Als geld geen rol speelt zeg ik, go for it! Maar persoonlijk ben ik niet zo van de verspilling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker is deze wel geschikt en kan ook nog wel een tijdje vooruit.
Hoelang, dat is aan de spelontwikkelaars.

Maar de komende zomer ben je wel even zoet.
Je hebt iets cruciaals over het hoofd gezien.

Heb je al nagedacht over een koeling.
In je bigtower heb je alle ruimte, doch deze componenten zitten aardig dicht bij elkaar en produceren aardig wat warmte.

Ik zou in een dergelijk systeem gaan voor een reguleerbare koelsysteem, deze is beter controleerbaar dan alleen maar een simpel blowertje.

Tevens heb je een fout in je beredenering omtrent je raidconfiguratie.
Hij is niet 4 x zo snel
Lees de tekst bij de bronvermelding maar eens aandachtig door.