Hoe kan ik lagg voorkomen in gaming?

Ik speel de laatste tijd Assassin's Creed 4 op mijn HP laptop ( AMD A8 1.9 GHz, HD radeon 7640. 6 GB RAM) en er zitten af en toe best wel vervelende laggs in. Hoe kan ik die lagg weghalen of voorkomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die processor heeft een iets te lage kloksnelheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WDHBGS. CPU's op hun kloksnelheid beoordelen is niet meer van deze tijd, overigens klokt de A8 hoger als het nodig is tot 2.8 GHz geloof ik. Een A8 serie is niet superkrachtig, maar de GPU is pas echt ernstig aan de lage kant. Tegenwoordig is een 78xx of een 760 gewenst voor gaming. Wat je iig kan doen is de grafische instellingen lager schroeven en zelfs de resolutie lager zetten. Ander zal je een betere GPU aan moeten schaffen. Verder heb je last van lag niet van laggs, net zoals je ook geen waterrs drinkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@MrTomaat, dan heb jij het nog over desktop kaarten terwijl de vraagsteller het over laptops heeft.
Maar zoals je al zei: de settings lager zetten (met name anti aliassing en de resolutie helpen).
Als dat niet helpt zal je toch een iets betere computer moeten kopen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een SSD scheelt ook altijd al enorm! Ik kan in ieder geval niet meer zonder! haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een SSD heeft geen enkele invloed op gameprestaties.

Antwoorden (3)

Volgens mij is je processor niet sterk genoeg. 1.9Ghz is zeer zwak voor een processor zelfs als je een redelijk goede grafische kaart hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke. Kan ik een nieuwe processor aanschaffen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Jnbgameplay, nee, bij een laptop is dat niet te vervangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals al eerder aangegeven, de CPU klokt hoger, de GPU is het probleem. Echter is die ook niet te vervangen. Wil je gamen?>Desktop! Dan kan je altijd alles vervangen.
Ga naar de website http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Selecteer de game Assassins Creed 4 en laat de test draaien (vereist een kleine installatie van een plugin).

Je ziet gelijk of jou laptop geschikt is en zo nee op welke punten hij niet geschikt is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lag wordt veroorzaakt omdat je zeer waarschijnlijk niet voldoet aan de aanbevolen computer specificaties. Wat ik ten eerste aan zou raden is om bij de game instellingen je video instellingen aan te passen. Zorg ervoor dat je alles een keer zo laag mogelijk zet en kijk of er verbetering optreed. Geen lag meer? Probeer weer eens wat hoger te zetten (anders is het natuurlijk zo lelijk ;)

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd!