Hoe kan ik een Blu Ray film afspelen op mijn PC?

Ik heb een Blu Ray speler/brander in mijn PC zitten, maar kan er geen films mee afspelen. Ik dacht dat als je de BR schijf in je speler stopt, dat de film dan automatisch gaat afspelen. Allereerst leest Windows Mediaplayer geen blu ray en nadat ik een speciaal codec pack geinstalleerd heb speelde deze ook niks af. Heb ook andere programma's geprobeerd, maar niks werkt.

Toegevoegd na 12 uur:
Ik heb nu Cyberlink PowerDVD Ultra geinstalleerd en ook die werkt niet. Vervolgens Cyberlink BD & 3D Advisor dat vast stelt wat er ontbreekt om te functioneren. Alles was goed, behalve bij "Video connection type" werd Analog aangegeven en dat zorgde ervoor dat ik Cyberlink waarschijnlijk niet kan gebruiken. Er werd niet vermeld wat ik kan doen om het probleem op te lossen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik je VLC? >
http://vlc-bluray.whoknowsmy.name/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nooit van gehoord, geen idee wat dat is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.videolan.org/vlc/ Mediaplayer die geen codecs nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ziet er mooi uit, maar kan nergens iets vinden dat je er ook blu ray mee kunt afspelen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
eerste link
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga het dit weekend eens uitproberen. Bedankt tot zo ver...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry voor de moeite, maar wil niet lukken. Denk dat ik maar weer eens terug ga naar de winkel waar ik die pc vandaan heb, voor de 6e keer al weer. Niks werkt, alles is bagger. En daar heb ik dan bijna 1500 euro voor uitgegeven.

Antwoorden (2)

Probeer eens VLC media player. Dit programma speelt volgens mij (bijna) alle Codecs af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ArcSoft TotalMedia Theater
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook al geprobeerd, maar wil niet werken... helaas
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien het nieuwe Nero programma, daar zit een blue-ray afspeler bij. Dat kan ook wel de oplossing zijn.