Hoe zet ik HDD's apart uit en laat ik de SSD aanstaan?

Ik draai w8.1,heb een SSD met besturing, software en data, de 2 HDD's bevatten back-up's, films en muziek en worden zelden gebruikt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Waarom wil je ze uit zetten? Om de backups veilig te houden?

Dan zou ik persoonlijk liever kiezen om ze binnenin je pc gewoon los te koppelen, aansluitingen los halen.

Dan kan er ook echt niks meer mee gebeuren, ook bij eventuele blikseminslag enz bijvoorbeeld.

Als je erg vaak een backup wilt maken is dit niet handig misschien maar als je dat bijv 2x per jaar doet is dit toch de veiligste manier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik wil kunnen kiezen - bijv. om te streamen - om een hdd af te zetten of om te laten slapen.
Ik geloof niet dat dat zomaar mogelijk is. Je kunt bij de instelling voor stroombesparing (Power Options) wel iets instellen, maar dat gaat bij mijn weten over alle drives tegelijk.

Maar bedenk dat voor de levensduur van een harddisk het beter is om hem altijd aan te laten staan, dan om hem "telkens" te stoppen/starten.

Als je een hele stille computer wilt, is het te overwegen om een NAS te gaan gebruiken, dus een centrale harddisk in het netwerk, die je ergens weg kunt stoppen, en dan op je computer alleen nog je SSD te behouden.