Kan ik zonder problemen een videokaart kopen op ebay usa ?

Ik ben van plan om een videokaart voor mijn laptop te bestellen via ebay USA, het gaat om een Nvidia 8600 GT voor in een acer 7720G laptop (MXM-II). De kaart kan ik via deze weg veel goedkoper krijgen dan via een NL leverancier.

Mijn vraag is echter of dit legaal is, hoe zit het met douane, en is het betrouwbaar, het is wel betalen met paypal, dus mijn lijkt als het niet geleverd wordt, geld terug??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Antwoorden (3)

Zonder risico is het nooit. Je kan het kopen via paypal (www.paypal.nl) die een eigen ombudsdienst heeft. Als er dan iets misgaat kan je via hen klacht indienen.

Koop ook altijd via gerespecteerde verkopers. Rechtsboven zie je hun aantal verrichtingen.

Legaal is het wel, kan wel zijn dat je achteraf nog een rekening met douane kosten in de bus krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ebay is behoorlijk betrouwbaar lijkt me
De verkoper misschien niet
dus kijk goed naar de waarderingen
en paypal is zeker goed met garantie
maar lees eerst meer een hoe dat echt werkt
douane lijkt me met een videokaart geen probleem
capthavoc
11 jaar geleden
Bestellen vanuit het buitenland is zeker legaal.
Doch u moet zelf voor de nodige afdrachten zorgen ( lees invoerrechten etc. )
Meestal schiet dat laatste er wel heel vaak bij in.
En is ook niet erg, gewoon bij de aanschafprijs bij incalculeren als ze het voorwerp onderscheppen.
De betalingen via PP en de betrouwbaarheid van Ebay is eigenlijk niets mis mee.

Doch zit er een kleine addertje onder het groene gras voor wat risico's betreft.
Wat nu als u het item defect ontvangt, of dat hij later defect raakt.
De kans is klein maar is wel aanwezig, even retourneren voor reparatie of vervanging kan een kostbare aangelegenheid worden.
Als hij echt astronomisch goedkoper is kan je het er op wagen.
Hebben we het over tientjeswerk, dan kocht ik hem binnen nederland.
Maar dat is ieder zijn eigen keus natuurlijk.