Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke laptop is vergelijkbaar met de MacBook Pro?

Ik zoek een Windows laptop die qua prestaties, gewicht en batterijduur kan concurreren met de MacBook pro 13 of 15 inch. Vooral het gewicht en de batterijduur zou voor mij een reden kunnen zijn om een MacBook te kopen, maar ik ben toch nog wel nieuwsgierig of er vergelijkbare Windows laptops zijn. Max €1000,-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt de specificaties van de MacBook pro gewoon vergelijken met hardware van reguliere Windows laptops.

Wat je echter 'niet' kunt vergelijken is het besturingssysteem. Mac OS is wezenlijk anders dan Windows. Dat wil zeggen, ogenschijnlijk lijkt de bediening op elkaar, maar 'onder de motorkap' is er een wezenlijk verschil!

Als je het alleen maar gaat om batterijduur en gewicht, dan zouden dat je doorslaggevende argumenten moeten zijn.

Wellicht help de link je bij het juist kunnen kiezen voor een Windows laptop of een MacBook.

http://www.appleclubeindhoven.nl/ace_waarommac.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet helemaal vergelijkbaar qua prijs en prestatie maar wel een stuk goedkoper en beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar het gewicht de prijs en het uiterlijk kijkt, kun je het beste voor een de nieuwe stijl laptops gaan die zijn een stuk dunner hebben meer batterij duur en net als apple overpriced : ultrabooks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding