GPU blaast bij Minecraft hard, hoe los ik dit op?

Ik heb de laatste tijd als ik Minecraft speel, dat me GPU gaat blazen...
Dan draait de GPU Fan iets van 2500 RPM en is 60 graden heet.
Ik vind nog al vervelend als ik zit te gamen dat me videokaart blaast.
Zou hier een oplossing voor zijn?
Ik heb een NVIDIA GeForce GT 640.

Toegevoegd na 17 uur:
Hier heb je een foto van me GPU:.
Ik zou het zonder vinden als die fan versleten is, want me computer is maar 1 jaar oud..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
peterjbruins
10 jaar geleden
Misschien zit er wat stof in de ventilator van je GPU, of koelt je behuizing sowieso niet goed, of er zit ergens anders stof.
Probeer een al het stof uit je kast te halen, dat zal vast wel helpen.
Maak dan ook de fan van de gpu schoon

Antwoorden (3)

Als je CPU zwaar belast wordt gaat de koeling harder draaien en dat veroorzaakt die herrie. Het zou mogelijk zijn dat je daar de boel goed moet schoonmaken. Dus maak de boel daar goed stofvrij en zorg dat er altijd genoeg zuurstof toevoer is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je CPU overbelast wordt kan het zijn dat hij harder gaat blazen. het kan ook zo zijn dat je CPU ventilator aan vervanging toe is. dat moet je niet zomaar geen vervangen als je weinig computer ervaring hebt ga dan naar een winkel als mycom offline. anders moet je op de maat letten van de ventilator en de kleur draad moet overeen komen met de oude. anders meet je de draadjes met een universeel meter maar dat laatste raad ik af
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We hebben het over een GPU jongens. Daar kun je geen ven van vervangen tis wel mogelijk maar dan moeten we solderen. Je zou wel de koelpasta kunnen vervangen en de ven schoonmaken. En dat is ook wat ze hoog uit voor je zullen doen bij de Mycom.
SWS moet het niet aan de kracht liggen die je vraagt want je moet Minecraft zelfs met de meest simpele GPU kunnen spelen.
Laten we beginnen met de stofpluimen die ik nu op de foto zie. Maak even heel je PC stof vrij. Daarnaast heeft je pc aan de rechterzijde (haal de rechterkap je van je kast even los) een ruimte voor je kabel management. Heel veel fabrikanten en Pc bouwers zijn te lui om de kabels weg te werken met als resultaat een belemmerde airflow. Daarnaast zou je ook nog een casefan kunnen inbouwen. Als dat je niet help zou ik ens gaan kijken naar een andere GPU.
GrtZ..