mijn pc maakt enorm veel herrie en zit vol met stof. Weet iemand hoe en met wat ik mijn pc kan schoonmaken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien naar de winkel waar je pc hebt gekocht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
volgens mij is daar een speciale dienst voor ik weet niet of jezelf handig bent maar er zijn daar diensten voor die heel weinig geld voor vragen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je al weet dat hij vol met stof zit neem ik aan dat je hem al geopend hebt, neem de stofzuiger met een harig mondstukje er aan en zuig het allemaal af. Aan de herrie van een fan kun je eventueel een klein druppeltje naaimachine olie in doen. Doe dit alles voorzichtig en niet met 'geweld'. kom er niet aan met water of schoonmaak middelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is er wel een ventilator die op zijn laatste oortje loopt (versleten is).

Het beste antwoord

Een busje perslucht kan ook handig zijn voor de slecht toegangelijke plekken zoals koelers ed.

Verder zijn bepaalde onderdelen gewoon niet meer schoon te maken, en moet je dus vervangen. Uiteindelijk zijn casefans het meest lawaaierig. Die kun je relatief goedkoop vervangen door stillere fans van bijv. Scythe of Noctua.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik gebruik altijd een stofzuiger met een dunne slang eraan!
Ik maak dan ook vaak de koeler van de processor los om deze goed uit te blazen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij computer winkels kan je wel een spuitbusje halen waarmee je het stof weg kan spuiten.
Dat werkt wel het beste. Met een stofzuiger moet je het niet doen want dat kan statische elektriciteit opwekken en daar kan je computer stuk van gaan.
10 jaar geleden
Ik heb een stofzuiger die ook kan blazen. Ik blaas dan eerst en daarna zuig ik het stof weg, uit de pc en de omgeving.
Ik gebruik een plastic mondstuk en zorg dat ik de elektronica niet aanraak.

Wat ik niet doe is daarna poetsen. Het beetje stof waar ik niet bij kan, komt volgende keer wel aan de beurt.

Dit heb ik al een paar keer zonder problemen gedaan en daarna geen warmteprobleem meer.