Staat bepaalde info over de dvd-recordable al op de schijf voor branden zelf ?

Als ik een recordable dvd of cd-r wil branden dan vind het programma (in mijn geval k3b-linux) al wat de maximale schrijfsnelheid mag zijn. dit is dus bv 4x voor een goedkoop 10ct kringloop dvdtje tot bv 16x voor een dvd-r verbatim die gloednieuw is. staat de info over wat de maximale snelheid mag zijn voor het schijfje al op de nog ongebrande schijf van tevoren ?

9 maanden geleden
in: Hardware
TurfGraver
9 maanden geleden
Ja, die info staat al op het schijfje.
TurfGraver
9 maanden geleden
Aanvullend.
Voor DVD - Media Identification Code (MID)
CD - Absolute Time in Pregroove (ATIP)

Het beste antwoord

Met dank aan TurfGraver:

Ja. Er staat al info op.
De MID-Fabrikant-identificatiecode identificeert de fabrikant en het type van een DVD.
Absolute Time in Pregroove (ATIP) wordt gebruikt om gegevens op een CD te zetten, met name:
Fabrikant
Beschrijfbaar/herschrijfbaar
Kleur
Spiraallengte in blokken
Nominale snelheid
Audio
SimonV
9 maanden geleden