Hoe kan het dat mijn computer soms zo warm wordt dat hij uit gaat?

Ik heb vaak dat mijn computer uitvalt omdat hij warm wordt. Mijn broertje heeft dezelfde computer, meer dingen erop als Roller Coaster Tycoon 3, Virtual DJ en nog een paar. Maar bij hem gebeurt dit niet. Ik heb niet zoveel erop staan. Hoe kan dit?

Toegevoegd na 1 minuut:
Er staan ook geen dingen naast waar hij tegenaan blaast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je hebt een probleem met je koeling. Dat je PC uitgaat is een systeembeveiliging zodat deze niet in de fik gaat. Controleer of alle ventilators het wel doen, daar zit waarschijnlijk het euvel. Uiteraard deze vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Inderdaad de koeling. Dit wilt niet zeggen dat je koeling defect is. Het is ook goed mogelijk doordat er zodanig veel stof in je toestel zit de warme lucht niet uit het toestel geraakt. Eventjes opendoen en de stof eruit halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stof inderdaad. Daar had ik enorm veel last van. Gaat het trouwens om een laptop of PC? Laptops hebben daar sneller last van.
Controleer eens hoe het met het stof in je kast zit, voornamelijk stof op en rond je ventilatoren.
Een bus sprayduster (lucht in een spuitbus) kan wonderen doen, maar houd dan wel even je ventilator vast, zodat deze niet doldraait.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zorg ervoor dat er ook voldoende ruimte is om je computer kast dat zorgt ook voor betere ventielatie maar ik zou zeker de pc even open schroeven en dan goed schoonmaken de tip met sprayduster vind ik erg goed maar houd de ventilators goed vast dit in verband met statische elektriciteit dat kan namelijk je hele moederbord opblazen en dan ben je verder van huis eventueel heel voorzichtig met een zachte kwast schoon borstellen met een stofzuiger erbij maar dan wel heel voorzichtig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je moederboord het niet goed meer doet en de koeling niet meer perfect werkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je computer veel moet doen, of hij staat lang aan, wordt je pc soms warm, vooral als hij oud is of langzaam, of als er veel programmas openstaan, die veel ruimte in beslag nemen. Je moet dan bij de warmte uitgang vrij houden, en dus niet te lang aan laten staan. Als je pc zomaar uitvalt is dit slecht voor je pc