Wat te doen met geen wifi bereik in eigen huis van upc?

Ik woon in een (lang) appartement.. De modem staat in een hoek in de woonkamer (bij de kabelaansluiting) en in de slaapkamer heb ik geen wifi bereik.. Is upc verplicht dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn heel veel mogelijkheden om een wifi signaal te versterken of te 'verleggen'. Daarvoor worden andere antennes voor de modem/router verkocht. Ook kan je (plafond) wifi versterkers krijgen die voor kantoren worden gebruikt. De meest handige goedkope oplossing is een richtantenne die je richt op de plek waar je wifi nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dit moet je zelf oplossen.
Het Wifi bereik van je modem wordt waarschijnlijk gestoord door andere modems in de buurt die allemaal op hetzelfde (uitzend)kanaal zitten.

Wat je moet doen is je modem/Wifi router instellen op een vrij kanaal. Daarmee wordt het signaal dan niet langer gestoord en wordt het bereik van je modem veel groter.

Om deze instellingen te doen moet je het menu in van je modem en de Wifi instellingen aanpassen.
De handleiding van UPC en het modem laten je precies zien hoe dat moet.

Veel succes....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
UPC hoeft dit niet op te lossen, als het bereik in de woonkamer goed is, dan werkt het modem zoals het zou moeten. Vaak zit het probleem in storing door andere routers (zie het eerste antwoord) of in het feit dat er teveel staal in het beton van de muren is verwerkt.
Je kunt e.e.a. wel oplossen door het netwerk uit te breiden door bijvoorbeeld een wifi-repeater te plaatsen. Deze kost ongeveer 60 á 70 euro en die plaats je bijvoorbeeld aan het einde bij de woonkamer c.q. de hoek naar de hal/slaapkamer in een stopcontact. Wel eerst even instellen via de PC, maar dat staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing. Het signaal van je router wordt dan opnieuw "uitgezonden" (versterkt) in een cirkel vanaf de repeater.
Vaak werkt dit goed genoeg om alle dode hoeken (of etages) van een goed Wifi signaal te voorzien. Je kunt een repeater ook weer "repeaten" met een 2e repeater.....

Succes!