Is een I7 met 8GB beter dan een I5 met 16GB?

Ik ben opzoek naar een computer waar ik moeiteloos mee kan video editen en gameplay kan opnemen, nu heb ik een paar computers gezien en zag dat er soms nog wel is een groot verschil qua prijs zit tussen een I5 en I7. Daarom vroeg ik me af is een I7 met 8GB echt beter dan een I5 met 16GB?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
4.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan geen antwoord op gegeven worden
Welke i7 en i5 bedoel je .
capthavoc
9 jaar geleden
Laten we het zo bekijken een i7 is beter
omdat je deze later makkelijker met geheugen kunt uitbreiden
dan een i5 uitwisselen naar een i7 cpu
geheugen is goedkoper dan een CPU dus als de prijs ongeveer gelijk is
maar de een heeft minder geheugen dan de ander is het beste te gaan voor de hoogste cpu met minder geheugen
en later aan te vullen met extra geheuge
dan een lagere cpu met vol geheugen. aan te moetne vullem met ene CPU Het is altijd duurder een andere cpu er in te zetten dan geheugen erbij Bovendien een goeie videokaart is ook belangrijk.
dat zou wel verschil kunnen maken
(Stel de i5 heeft echt de betere videokaart) Dat is denk ik toch even het draaipunt waar het om gaat
maar even de videokaart uit de vergelijking halen of gesteld dat ze ongeveer gelijk zijn
dan wordt het plaatje dit Tel maar op
je koop de i7 waar je
dus bij kan kopen( in een latere fase)
geheugen (redelijk goedkoop en snel te plaatsen
goeie videokaart duur maar snel te doen of je koop die i5
waar je dus later bij zou willen/moeten kopen een I7 CPU duur en lastig zelf te plaatsen, met kans dat er iets grondig fout gaat
en een goeie videokaart (duur)

dus I5 CPU duur/ videokaart duur I7 geheugen goedkoop/ videokaart duur
Denk dat de eerste optie uiteindelijk toch goedkoper is
in the long run Ze zullen qua werking elkaar vast niet veel ontlopen
Maar de I7 heeft net iets meer kostenbesparing opties voor de prijs.
(gesteld dat het echt om een desktop gaat)
als je niet zo geekerig lees uitbreiding freaky bent als ik ;)
dan kan je gerust die I5 nemen. Wou dat ik er het geld voor had ;\

Antwoorden (4)

Als je een sterke i5 processor hebt met 16gb RAM kun je aardig games opnemen, als je een goede videokaart hebt. Dat geldt ook voor de i7 processor (met 8gb RAM).

Ik denk niet dat je met games opnemen 16gb RAM nodig hebt en ik zou ook wat focussen op een videokaart (eentje die niet in het moederbord zit).

Het antwoord op je vraag is nee, maar ook niet per se slechter.

Als je een keuze maakt zou ik voor de i5 met 16gb RAM (of iets minder) gaan en een goede videokaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus een I5 met 8GB en een goede videokaart moet voldoende zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, bijvoorbeeld een i5 4670k met 8gb RAM en een GTX 770 (of misschien iets lager) zou mij wel voldoende lijken voor zoiets.
Dit is afhankelijk van de betreffende i5 en i7. Maar als de i7 inderdaad sneller is, dan zou ik gewoon die nemen en daar geheugen bij prikken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een i5 en 12 gb geheugen. Een (nog steeds) goede videokaart van ATI - AMD Radeon HD 6900 - en de prestaties zijn prima hoor.
Dus mijn advies: beter een iets "mindere" CPU, maar meer geld gestoken in geheugen - hoeft nou echt geen 16 GB te zijn en vooral een goede grafische kaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals traveljack2011 al zegt. Genoeg geheugen en een geode grafische kaart. Zeker omdat de i5 en i7 redelijk dicht bij elkaar zitten qua performance.