Waarom is 4 tb veel duurder dan 2tb?

waarom is de prijs per mb veel hoger wanneer je kiest voor een 4 tb externe harde schijf van 367 euro, vergeleken een 2tb externe hdd van 99 euro?
2x2tb 200 euro

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Het beste antwoord

Er bestaan op dit moment geen schijven van 4 TB. Wat je dan koopt is een kast met twee schijven en dat is veel duurder.
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit komt omdat 4TB Harde Schijven bijna nergens gemaakt en verkocht worden. Dit werkt met bijna alles zo. Ik kan heel veel voorbeelden noemen maar dat was de vraag niet. Als er van iets maar weinig zijn zal de prijs ook omhoog gaan omdat er niet zoveel van zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een 1,5 tb voor 89 euro maar kon ook een 1 tb kopen voor 79 euro. Maar het hoe en waarom blijft maar onduidelijk