Hoe programmeer ik mijn barcode scanners?

Ik heb 2 barcode scanners : metrologic ms 9520 en een intermec scanplus 1800 SR beide met keyboard aansluiting dus geen usb.
Ik wil deze gebruiken om barcodes te scannen in exel dus barcode incl RETURN

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Er bestaan verlooppluggen/verloopstukjes voor keyboard naar USB.
Maar er zijn geen scanners die een return afleveren.
Een return wordt alleen gebruikt om handmatig ingevoerde tekst af te sluiten.
10 jaar geleden
Als de barcode een eindmarkering heeft deze eindmarkering vervangen door de eindmarkering een return.
Barcodes zijn alleen een speciaal manier om letters op te schrijven en een barcode lezer vertaald deze letters.
Stap een is goed te kijken naar wat de scanners aan output geeft.
Stap twee is de output vertalen naar gewenst resultaat.

Het maakt uit met welke type barcodes je werkt.

Dit is overigens een vrij standaard handeling, dus waarschijnlijk kun je wel iets lenen uit een bibliotheek van open barcodescanner.