kun je een repeater op een camping gebruiken?

Op deze camping kun je per account slechts met 1 apparaat tegelijk inloggen. In theorie zou een repeater dit nadeel opheffen. Kan een repeater met een inlog met naam en code overweg (portal)?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, want het netwerk geeft maar één IP-adres
Cryofiel
7 jaar geleden
Misschien kun je wel tetheren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een router zou wel kunnen.

Antwoorden (2)

Goed idee maar ik ben er bang voor dat dat niet gaat lukken, wat je zelf eigenlijk al zegt, is het waarschijnlijk niet mogelijk omdat netwerken van campings vaak met een inlog systeem werken.

Maar als je al een repeater hebt liggen kun je het natuurlijk altijd proberen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het probleem is dat repeaters of routers niet overweg kunnen met dit soort inlogpagina's. Wat je kunt doen is met je laptop verbinding maken en inloggen en vervolgens die internetverbinding delen met andere apparaten. Dat kun je in Windows zelf instellen, maar dat werkt niet altijd even soepel. Je zou kunnen overwegen om daar een apart stukje software voor aan te schaffen dat ervoor zorgt dat je dit makkelijk kunt instellen.

Er zijn er verschillende. Ik heb goede ervaringen met Connectify. Je kunt een proefversie downloaden. Deze schakelt zichzelf elk half uur uit. Wanneer het naar tevredenheid werkt, kun je een licentie aanschaffen. De Pro-versie kost $20, maar Connectify heeft regelmatig acties met forse kortingen waardoor je voor minder dan €10 een licentie voor de huidige versie kunt hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De vraag stelde ik voor mijn buurman op deze camping in Spanje. Het is niet helemaal waar wat je zegt. Ik heb nl zelf een speciale antenne,van Alfa Netwerk met daaraan verbonden een R36 router en dat werkt voortreffelijk.Ik hang daar zelf aan met laptop, tablet en smartphone. Mijn buurman vroeg zich af of dat ook met een repeater zou kunnen. Vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan zeker niet met een repeater, maar gelukkig wel met een hotspot. Je hebt geen veel te dure software nodig zoals "Connectify", dit kan gewoon gratis en is ingebouwd in Windows zelf. Wel ben je verplicht om een extra WiFi-adapter te halen (€10 bij de Action), omdat Windows een draadloze netwerkkaart maar op een manier kan gebruiken.