Ik heb de HP Pavilion G6-2051SD. Er zit nu 6GB RAM in, zou ik dit kunnen uitbreiden naar 8GB?

Ik heb de HP Pavilion G6-2051SD. Er zit nu 6GB RAM in, zou ik dit kunnen uitbreiden naar 8GB? Er zitten 2 geheugenslots in met één 2GB kaart en één 4GB kaart, moet ik dan de 2GB kaart vervangen door een 4GB kaart voor 8GB? En zou ik het nog verder dan 8GB uitbreiden als ik bijvoorbeeld windows 7 Professional installeer i.p.v. Home premium?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je zeker dat je wel ooit meer dan 6GB gaat gebruiken? Wat voor bijzonders ga je allemaal doen? Open taakbeheer en laat dat eens een tijdje lopen als je je zwaardere programma's draait kijk dan eens of je ooit ook maar in de buurt komt van die 6GB. Voor de meeste games is het sowieso overbodig. Veel games gebruiken niet meer dan 4GB.

Het beste antwoord

Ja, dat kan.

Je moet dan de 2GB eruit halen en vervangen door een van 4GB.

Je kunt niet meer geheugen plaatsen dan 8GB totaal.

Wel goed opletten dat je dezelfde soort neemt.
Zie link
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zou heel goed kunnen, afhankelijk van wat er precies inzit en de uitbreidingsmogelijkheden, gebruik het scan programma van de site http://geheugen.nl/ die verteld precies wat er in zit en wat er bij kan.