Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een hardware sampler?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
541
gvrox
11 jaar geleden
Kun je een beetje meer context geven ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een hardware sampler is een los apparaat (al dan niet met een keyboard) om geluidsfragmenten op te nemen en weer af te spelen. Dit in tegenstelling tot software samplers, dat zijn programma's op een computer die gebruik maken van de geluidskaart om op te nemen en af te spelen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Strikt genomen is een sampler iets dat samplet (letterlijk iets dat monsters neemt, in dit geval van geluid). Dus het opnemen is eigenlijk de belangrijkste functie. Hardware is de tastbare apparatuur (niet per se alleen van een computer), intern zal er nog steeds software inzitten.
(Lees meer...)
gvrox
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een sampler is een apparaat of programma waarmee muziek gemaakt wordt door opnames van geluiden in een bepaalde volgorde te plaatsen en af te spelen.
Hardware is de tastbare apparatuur van een computer.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
En wat is dan de conclusie wat een "hardware sampler" is ? De min is niet van mij, maar ik vind het antwoord teveel onnauwkeurigheden hebben om er een plusje voor te geven.
Amadea
11 jaar geleden
Net zo onnauwkeurig als de vraag is. Op jouw verzoek om toelichting is niet eens gereageerd. En ik plaatste mijn antwoord gelijk met jou...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry dat ik niet op die vraag heb gereageerd, maar ik dacht dat de vraag voldoende zou zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding