heb je voor een 4k monitor ook een 4k videokaart nodig?

Ofwel, is er een speciale kaart voor nodig om in 4k formaat wat af te spelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is wel handig want als je een monitor met 4k beeld hebt. en je gebruikt alleen hd kan je net zo goed een hd monitor kopen.

Het beste antwoord

Ja en nee,

Nee, er is niet zoiets als een speciale 4k-videokaart.

Maar je dient er wel rekening mee te houden dat het meer rekenkracht kost om een beeld op een 4k monitor te toveren. Dus je doet er best aan om je videokaart een type hoger te kiezen. Denk aan de AMD radeon R9 290 als je op 4k wil gaan gamen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet perse een 4K kaart maar voor je 4k monitor moet je videokaart 4K kunnen ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In sommige gevallen ook een moederbord dat 4K ondersteunt.